۳۵ پروژه مخابراتی شهرستان خوسف به بهره‌برداری رسید

بیرجند - ایرنا - ۳۵ پروژه مخابراتی و پروژه‌های تقویت زیرساخت‌های ارتباطات روستایی شهرستان خوسف به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا این پروژه‌ها در راستای بهبود کیفیت ارتباطات مخابراتی در برخی مناطق شهرستان خوسف اجرا شده است.

اجرای ۷۸ کیلومتر فیبرنوری مسیر بیرجند - خور با هزینه‌کرد ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله پروژه‌هایی است که در این مراسم افتتاح شد.

توسعه شبکه انتقال، نصب، توسعه و افزایش پهنای باند دیتا، نصب، راه‌اندازی و توسعه سوئیچ، اجرا و توسعه شبکه کابل و نصب کافوی نوری و توسعه شبکه کابل نصرآباد از دیگر پروژه‌های مخابرات در شهرستان خوسف است که امروز به بهره‌برداری رسید.

حجم سرمایه‌گذاری شرکت مخابرات برای اجرای این پروژه‌ها ۱۵۲ میلیارد ریال است.

استاندار خراسان‌ جنوبی عصر شنبه در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات استان گفت: در گذشته چنانچه شبکه مخابراتی در محلی ایجاد می‌شد، صرفا برای ارائه یک خدمت بود امروز اما از شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی به عنوان صنعتی یاد می‌شود که اشتغال ایجاد می‌کند و اقتصاد را توسعه می‌دهد.

حمید ملانوری با اشاره به امکاناتی که در پی توسعه شبکه‌های مخابراتی ایجاد می‌شود افزود: زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در هر جایی اجرا می‌شوند باید تغییر ایجاد کند و از این زیرساخت برای اشتغالزایی و توسعه استفاده شود.

وی اظهار داشت: امروزه بسیاری از مشاغل در قالب استارتاپ‌ها، وابسته به شبکه‌های مخابراتی و اینترنتی ایجاد شده‌اند و با سختی کار کمتر و درآمد بیشتر مشغول فعالیت هستند.

استاندار خراسان جنوبی به بخش‌هایی از خدمات ارائه شده در مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: در گوشه گوشه کشور در هر روستا، منطقه عشایری و حتی دورافتاده‌ترین مناطق، شبکه‌های آب، برق، مخابرات و گاز و نیز خدمات آموزشی و بهداشتی ایجاد شده که در مقایسه با اوایل انقلاب اصلا قابل قیاس نیست.

وی تصریح کرد: اینکه خدمات‌دهی رشد پرشتابی گرفته از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی، تلاش دستگاه‌های اجرایی و مطالبه مردم است.

امروز با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی، تعدادی از پروژه‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در زمینه تقویت زیرساخت‌های ارتباطات روستایی شهرستان خوسف نیز به بهره‌برداری رسید.

توسعه شبکه فیبر روستایی از محل پروژه تار وزارت ارتباطات به میزان ۳۸ کیلومتر برای تامین ارتباطات هفت سایت و هفت مرکز تلفن از جمله این پروژه‌هاست.

شبکه فیبر روستایی در جهت بهره‌مندی هزار و ۴۰۰ خانواده ساکن در ۲۳ روستای خوسف از جمله گیو، چهکند گل، نصرآباد، کارجگان، مرتضویه و کلاته عرب توسعه یافته و بهره‌برداری از ۲ سایت نسل چهارم روستایی و اتصال مدارس سه روستا به شبکه ملی اطلاعات از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از دیگر پروژه‌هایی است که در این شهرستان افتتاح شد.

اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی برای اجرای این پروژه‌ها ۹۸ میلیارد ریال هزینه کرده است.

همزمان با برگزاری مراسم افتتاح پروژه‌های مخابراتی و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان خوسف، با حضور استاندار در چهارمین روز هفته دفاع مقدس جمعی از ایثارگران شرکت مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز تجلیل شدند.

حمید ملانوری عصر امروز در سفر به شهرستان خوسف از کشتارگاه صنعتی دام هم بازدید و بر بهره‌برداری از آن تاکید کرد.

وی به طرح توسعه کشتارگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کشتارگاه کامل شده و آماده بهره‌برداری است، این بخش هرچه سریعتر افتتاح و مابقی کار نیز به مرور زمان عملیاتی شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه طرح خرید تضمینی دام در استان در حال اجراست، فعالیت کشتارگاه دام صنعتی خوسف به تسریع در روند اجرای این طرح کمک می‌کند.

این کشتارگاه صنعتی با هدف تکمیل زنجیره تولیدات دامی استان احداث شده و با پیشرفت ۱۰۰ درصد در شهرستان خوسف آماده بهره‌برداری است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha