توفیق محمد حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با برنامه ریزی مدارس باید تلاش شود که همه دانش آموزان فنی و کاردانش فرصت حضور در کلاس های مهارتی را پیدا کنند و حضور روزانه 30 درصدی بین تمامی دانش آموزان تقسیم شود.
این مسوول گفت: رشتههای فنی و حرفهای و کاردانش بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد بالادستی از جایگاه خاصی برخوردارند و برای تامین نیازهای بازار کار توجه به این رشتهها اهمیت دوچندانی دارد.
وی اظهار داشت: برگزاری کلاسهای حضوری دروس کارگاهی و عملی هنرستان ها با توجه به ماهیت مهارتی آنها یک ضرورت انکار ناپذیر است و یکی از نیازهای بدیهی جامعه امروز ما توسعه آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش است،
محمد حسینی تصریح کرد: شیوع کرونا و مجازی شدن آموزشها آسیب جدی به آموزشهای فنی حرفهای و کارودانش وارد کرده است، چرا که بسیاری از دروس در این رشتههای تحصیلی به صورت مهارتی و حضوری است.
این مسوول با بیان اینکه حفظ سلامت دانش آموزان مهمترین اولویت ما در شروع سال تحصیلی بوده است، افزود: براین اساس با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مصوب و فاصله گذاری اجتماعی، حدالامکان کلاس های فنی و مهارتی به شکل حضوری برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه آموزش مهارتی در مدارس کاردانش و فنی و حرفهای حائز اهمیت است تاکید کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار دانش آموز در رشتههای فنی حرفهای و کاردانش مشغول تحصیلی هستند که این تعداد در ۸۰۰ کارگاه آموزشی مهارتهای لازم را فرا میگیرند.
محمد حسینی یادآور شد: انتظار داریم مدارس کاردانش و فنی حرفهای در زمان حضور دانش آموزان در مدارس به آموزش مهارتها بپردازند و دروس عمومی را از طریق مجازی ارائه دهند.
استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
نظر شما