۳۰ درصد دانش آموزان فنی و کاردانش قزوین روزانه در مدارس حضور می‌یابند

قزوین- ایرنا- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید روزانه ۳۰ درصد دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان به منظور فراگیری مهارت‌های مورد نظر به شکل حضوری در مدارس خود حاضر می‌شوند.

توفیق محمد حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با برنامه ریزی مدارس باید تلاش شود که همه دانش آموزان فنی و کاردانش فرصت حضور در کلاس های مهارتی را پیدا کنند و حضور روزانه 30 درصدی بین تمامی دانش آموزان تقسیم شود.

این مسوول گفت: رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد بالادستی از جایگاه خاصی برخوردارند و برای تامین نیازهای بازار کار توجه به این رشته‌ها اهمیت دوچندانی دارد.

وی اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های حضوری دروس کارگاهی و عملی هنرستان ها با توجه به ماهیت مهارتی آنها یک ضرورت انکار ناپذیر است و یکی از نیازهای بدیهی جامعه امروز ما توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است، 

محمد حسینی تصریح کرد: شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها آسیب جدی به آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کارودانش وارد کرده است، چرا که بسیاری از دروس در این رشته‌های تحصیلی به صورت مهارتی و حضوری است.

این مسوول با بیان اینکه حفظ سلامت دانش آموزان مهمترین اولویت ما در شروع سال تحصیلی بوده است، افزود: براین اساس با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مصوب و فاصله گذاری اجتماعی، حدالامکان کلاس های فنی و مهارتی به شکل حضوری برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش مهارتی در مدارس کاردانش و فنی و حرفه‌ای حائز اهمیت است تاکید کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار دانش آموز در رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش مشغول تحصیلی هستند که این تعداد در ۸۰۰ کارگاه آموزشی مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند.

محمد حسینی یادآور شد: انتظار داریم مدارس کاردانش و فنی حرفه‌ای در زمان حضور دانش آموزان در مدارس به آموزش مهارت‌ها بپردازند و دروس عمومی را از طریق مجازی ارائه دهند.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha