۵ مهر ۱۴۰۰، ۸:۰۹
کد خبر: 84484856
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بازار نقره در مشهد رونق گرفت

۵ مهر ۱۴۰۰، ۸:۰۹
کد خبر: 84484856
بازار نقره در مشهد رونق گرفت

مشهد- ایرنا- رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: همزمان با آغاز دهه پایانی صفر و ورود زائران به مشهد مقدس، بازار سوغات زیورآلات نقره در این شهر از رکود کرونایی خارج شده و رونق گرفته است.

محمدباقر معبودی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با حضور زائران در مشهد رغبت آنان به خرید زیورآلات نقره مانند قبل از شیوع کرونا افزایش یافته و خوشبختانه خرید و فروش در این زمینه بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: زیورآلات نقره همواره جزء جدایی ناپذیر سوغات مشهد بوده و اخیرا نیز افزایش قیمتی نداشته است و هر مثقال آن ۸۵۰ هزار ریال معامله می شود که نرخ مناسبی است.

رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: برخلاف نقره، بازار طلا با وجود افت نرخ اونس جهانی طلا، رونقی ندارد و آغاز دهه پایانی صفر معاملات در این بخش را به شدت کاهش داده و رکود را تشدید کرده است.

معبودی نژاد اظهار امیدواری کرد که پس از پایان ماه صفر و کاهش شیوع کرونا و رونق گرفتن دوباره جشنها و مراسم شادی، بازار طلا نیز به رونق گذشته باز گردد.

وی اضافه کرد: از ۲ هفته قبل که نرخ اونس جهانی طلا رو به کاهش نهاده، قیمت سکه و طلا نیز در بازار روند نزولی یافته است به طوری که هم اینک نرخ هر گرم طلا ۱۱ میلیون و ۳۸۰ هزار ریال است که نسبت به هفته گذشته ۱۲۰ هزار ریال کاهش یافته است.

رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: نرخ سکه امامی نیز در بازار ۱۱۷ میلیون ریال است که تغییر زیادی نسبت به هفته گذشته نداشته است.

معبودی نژاد افزود: در صورتی که نرخ اونس جهانی طلا ثابت بماند، به دلیل رکود حاکم بر بازار طلا در دهه پایانی صفر، قیمت طلا در بازار افت بیشتری خواهد کرد.

وی تعداد فروشندگان طلا، نقره و جواهر دارای پروانه کسب معتبر در مشهد را هزار و ۹۸۰ نفر ذکر کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha