۵۹۰ میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان صادر شده است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان‌ و بلوچستان گفت: میزان کل کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان در پنج ماهه نخست سالجاری از لحاظ ارزش ۵۹۰ میلیون دلار بوده که ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سهیلا سلیمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و سابقه تاریخی از مزیت‌های فراوانی در بخش بازرگانی و ترانزیت برخوردار بوده و در توسعه استان این بخش به عنوان اولویت نخست شناخته شده است. 
وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر و فراوانی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد اقدامات موثری طی سال‌های اخیر در این استان انجام شده است. 
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان‌ و بلوچستان خاطرنشان کرد: در پنج ماهه نخست امسال کالاهایی که از گمرکات دیگر احصا و خروجی آن از گمرکات استان بود از لحاظ ارزش ۵۳۶ میلیون دلار و از لحاظ وزنی یکهزار و ۴۲۹ هزار تن بوده است. 
وی تصریح‌کرد: میزان واردات به سیستان و بلوچستان در پنج ماهه نخست سالجاری به ارزش ۴۶۴ میلیون دلار و وزن ۷۶۶ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۱۵ درصد افزایش و وزنی۲ درصد کاهش داشته است. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha