۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84486208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین؛ بزرگترین شریک تجاری آفریقا برای دوازدهمین سال متوالی شد

تهران- ایرنا- طبق گزارش رسمی سالانه (۲۰۲۱) روابط تجاری و اقتصادی چین-آفریقا که امروز سه شنبه منتشر شد، چین تا پایان سال ۲۰۲۰ و برای دوازدهمین سال متوالی، بزرگ ترین شریک تجاری آفریقا باقی مانده است.

به گزارش ایرنا از "سی سی تی وی" بر این اساس، بدنبال ثبت ارزش ۱۸۷ میلیارد دلاری تجارت دو جانبه میان چین و آفریقا، چین جایگاه خود را به عنوان شریک تجاری برتر آفریقا در سال ۲۰۲۰ میلادی حفظ کرده است.

این گزارش در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه تجاری و اقتصادی چین-آفریقا در «چانگ‌شا»، مرکز استان «هونان» چین منتشر شد؛ این نمایشگاه از پنج مهرماه آغاز شده است و تا ۹ مهرماه ادامه خواهد داشت.

تجارت دوجانبه میان چین و آفریقا در سال جاری میلادی (۲۰۲۱) رشد قابل توجهی داشت به طوری که حجم تجارت بین دو طرف در هفت ماهه اول سال جاری در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۲۰ رشدی ۴۰.۵ درصدی را پشت سر گذاشت و معادل ۱۳۹.۱ میلیارد دلار برآورد شد که به گفته وزارت بازرگانی چین، این رقم بر مبنای سالانه یک رکورد به حساب می آید.

«چیان که مینگ»، معاون وزارت بازرگانی چین در این مورد اعلام کرد که در سال های اخیر، به کمک اقدامات عملی مجمع همکاری چین و آفریقا، همکاری های اقتصادی و تجاری چین و آفریقا پیشرفت جهشی داشته و به ویژه در برابر همه گیری کرونا، دو طرف ضمن پشتیبانی از یکدیگر توانسته اند علاوه بر از بین بردن تاثیرات منفی ناشی از این بیماری بر همکاری های اقتصادی و تجاری، این همکاری‌ها را به سطح بالاتر نیز برسانند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha