به گزارش روز یکشنبه ایرنا از آی اُ ال، یکی از ابتکارات کنونی چین و آفریقا در راستای تقویت روابط نمایشگاه تجاری است که در چانگشا برگزار شد. سومین نمایشگاه تجارت و اقتصاد چین-آفریقا روز پنچشنبه در در چانگشا مرکز استان هونان در مرکز چین افتتاح شد.
این نمایشگاه بیشتر شامل کالاهای ساخت آفریقاست و هدف آن تقویت روابط اقتصادی دوجانبه است. تعداد شرکت کنندگان در این نمایشگاه ۷۰ درصد نسبت به نمایشگاه قبلی رشد داشته و به هزار و ۵۰۰ شرکت کننده رسیده است.
محدوده وسیعی از محصولات آفریقایی از گیاهان و گل های کنیایی تا عطرهای مصری در این نمایشگاه برای ورود به بازار بزرگ چین به نمایش گذاشته شده است. رویداد امسال با محدوده وسیع تر کالاها نشانگر اهمیت بیشتر آن نسبت به سال گذشته است.
علاوه بر این برای نخستین بار کارگروه ها و سمینارهایی درباره همکاری طب سنتی چینی، گفت و گوی زنان و تحصیلات در تاریخ این نمایشگاه برگزار خواهد شد.
هان ژنگ نائی رئیس نمایشگاه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: چین مشتاق است تا فرصت های جدیدی برای آفریقا از طریق توسعه با کیفیت بالا و مدرن سازی چینی فراهم کند و همکاری عملی قوی تر و عمیق تری میان دو طرف ایجاد کند.
بدون درنظر گرفتن شرایط بین المللی طی دهه گذشته چین و آفریقا به اتحاد و دوستی با یکدیگر ادامه دادند و جامعه ای با منافع و سرنوشت مشترک بنا کردند.
براساس داده های رسمی تجارت دوجانبه میان چین و آفریقا از ۲۸۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ گذشته است. سرمایه گذاری مستقیم چین در آفریقا نیز به ۱.۳۸ میلیارد دلار در ۴ ماه اول سال جاری با ۲۴ درصد رشد رسیده است.
نظر شما