زنگ ایثار و مقاومت در قزوین نواخته شد

قزوین- ایرنا- همزمان با هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس زنگ ایثار و مقاومت روز سه شنبه با حضور جمعی از مسوولان به طور نمادین در مدرسه علوم و معارف صدرا قزوین نواخته شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این مراسم گفت: مطالعه زندگی‌نامه و وصیت‌نامه‌های شهدا باید به نوجوانان و جوانان توصیه شود و باید معرفی و شناساندن سیره و منش آنها به دانش‌آموزان در دستور کار همه مسوولان و معلمان باشد.

غلامرضا حقایق پور  با بیان اینکه شهدا زنده‌ هستند و در نزد خداوند جایگاه والایی دارند، افزود: شهیدان بر امور زندگی دنیوی ما ناظرند و حاجات کسانی که به آنها متوسل می‌شوند، برآورده می‌کنند.

وی اظهار داشت: هر فردی که با شهدا زندگی کند و در مسیر آنها گام بردارد در زندگی فردی و اجتماعی خود موفق است و همین مطلب اهمیت بازگویی سبک زندگی شهدا به آحاد جامعه بویژه جوانان را دوچندان می‌کند که باید مورد توجه والدین، معلمان و مسوولان باشد.

این مسوول گفت: دانش‌آموزانی که با خلق و خوی شهدا تربیت می‌شوند در انجام اعمال خیرخواهانه و کمک به دیگران پیشتازند و در مواقعی که نظام به آنها نیاز دارد، نقش‌آفرینی می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: به همین دلیل بازگویی خاطرات و وصایای شهدا به دانش‌آموزان با هدف الگوبرداری آنها از سیره و منش شهیدان جهت رسیدن به موفقیت و نقش‌آفرینی در اعتلای کشور ضروری است.

وی با اشاره به اینکه امروز به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی سال تحصیلی جدید، زنگ ایثار در سراسر مدارس کشور با همکاری آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران نواخته می‌شود، ادامه داد: همچنین به همت اداره‌کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران به ۱۵ میلیون دانش‌آموز فرازی از وصیت‌نامه شهدا با هدف شناخت بیشتر آنان با سیره و منش شهیدان پیامک می‌شود که از دیگر برنامه‌های بنیاد در مناسبت یاد شده است.

زنگ ایثار و مقاومت در قزوین نواخته شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این مراسم گفت: زنگ ایثار و مقاومت که امروز در همه مدارس به صدا در می‌آید صرفاً یک کار نمادین نیست بلکه یک کار فرهنگی عمیق و ارزشمند است و باید اذعان کرد برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن نیاز داریم به فرهنگ دفاع مقدس متوسل شویم.

حسنعلی اصغری افزود: هشت سال دفاع مقدس گویای مقاومت ملتی است که با رهبری داهیانه حضرت امام (ره) و ایمان و توکل بر خداوند متعال به‌عنوان حماسه‌ای ماندگار در تاریخ ثبت‌شده است و امروز بهترین فرصت برای معرفی مجاهدت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام در این دوران به نسل جوان و نوجوان است.

وی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس همچنین فرصتی برای یادآوری ایثارگری، فداکاری و جان‌فشانی رزمندگان و شهدای ایران اسلامی است که تقارن آن با شروع سال تحصیلی یک غنیمت فرهنگی و ارزشمند به شمار می رود چرا که انقلاب ما انقلابی فرهنگی است.

اصغری همچنین تصریح کرد: شهدای دانش آموز بهترین و موثرترین الگو برای دانش آموزان هستند و ما وظیفه داریم این ارزش‌ها را به نسل جوان ترویج دهیم و تبلیغ کننده آنها در گام دوم انقلاب باشیم.

این مسوول افزود: در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با ازخودگذشتگی‌ها و ایثارگری‌های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که همه مسائل را تحت‌الشعاع قرار داد که امروز از آن به عنوان فرهنگ ایثار و شهادت یاد می کنیم.
وی تأکید کرد: ما باید از هشت سال دفاع مقدس عبرت بگیریم و از آنچه که امروز در جامعه اتفاق می‌افتد درک عمیقی داشته باشیم که این امر نیازمند مدیریت اقتضایی، انعطاف‌پذیری‌های منطقی در مباحث مدیریتی، پرهیز از غفلت و ولایت‌پذیری است

در ادامه این مراسم پیام مشترک معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و  سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان حاضر خوانده شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha