محفلی ادبی با محوریت دفاع مقدس در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- محفل ادبی "یک خاکریز احساس"به مناسبت هفته دفاع مقدس در اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با حضور جمعی از شاعران و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی روز سه‌شنبه در این نشست گفت: این برنامه، نماد احساس موجود در مورد جبهه، مقاومت، جنگ و جهاد است، در دوران دفاع مقدس، خاکریزهای متفاوتی وجود داشت که یکی از آنها خاکریز احساس برای تحریک عواطف و احساسات و معطوف کردن توجهات به امر دفاع مقدس بود. 
حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: در کنار حضور رزمندگان در دوران دفاع مقدس، پشتیبانی از جنگ توسط مردم ایران در راستای کمک به رزمندگان جبهه بسیار مهم بودکه این پشتیبانی و ارسال کمکهای مادی از احساسات و عواطف پاک مردم سرچشمه می‌گرفت.

وی اضافه کرد: از پیامبر(ص) روایت شده که فرمودند"مومن با زبان و شمشیر خود جهاد می کند، به خداوندی که جانم در دست اوست شاعر با شعرش تیری به سمت دشمن پرتاب می کند" به عبارتی تکلیف شاعران در این حدیث به خوبی مشخص شده است و شاعر مانند یک مجاهد و یک سردار در جبهه جنگ با قلم خود به جنگ دشمنان می رود.
مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی گفت: شاعران، نقش تاثیرگذاری در زنده نگه داشتن و ترغیب به شرکت در حماسه‌های این مرز و بوم دارند همان طور که در دوران هشت سال دفاع مقدس مداحان  این وظیفه را به نحو احسن انجام دادند.
خوانش غزل توسط فخری طوسی مادر شهید عبدالصالح امینیان، خوانش غزلی با محوریت دفاع مقدس توسط حجت الاسلام حسن مبارز، شاعر اهل افغانستان و شعر خوانی فروغ رضایی مقدم، مبلغ مدرسه علمیه حضرت نرجس و دفتر تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد، زینب حسامی، دبیر انجمن ادبی "آهوی دل" و راضیه رجایی، شاعر آئینی از دیگر برنامه‌های این محفل ادبی بود.
هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور ماه آغاز شده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha