۳ هزار و ۴۱۴ کنتور آب فرسوده در خراسان جنوبی تعویض شد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: با پیمایش ۳۶ هزار مشترک آب و فاضلاب در ۶ ماه نخست امسال سه هزار و ۴۱۴ کنتور معیوب در این استان شناسایی و تعویض شد.

حسین امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۲۱۶ انشعاب غیرمجاز در استان شناسایی و ۲ هزار و ۱۰۰ انشعاب نیز نوسازی شده است.

وی هدررفت آب در شبکه شهری و روستایی را از معضلات اساسی استان خراسان جنوبی بیان کرد و گفت: در حال حاضر در بخش شهری ۳۱.۷ درصد و روستایی بالای ۴۲ درصد از آب شرب هدر می‌رود که این رقم ۱۰ درصد از متوسط کشوری بالاتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی اظهار داشت: برنامه داریم در گام نخست میزان هدردهی شبکه آبرسانی را تا متوسط کشوری و در نهایت تا ۱۵ درصد برسانیم.

وی یکی از روش‌های پیشگیری از هدررفت آب را اصلاح و بازسازی شبکه‌ها یا خطوط فرسوده لوله‌های آب ذکر کرد و گفت: این روش علاوه بر اینکه به حفظ منابع آب کمک می‌کند یعنی از هدررفت آب جلوگیری می‌کند، مانع از آلودگی آب در محل شکستگی و فرسودگی لوله‌های آب نیز می‌شود.

امامی با بیان اینکه ۳۰ تا ۳۵ درصد کنتورهای آب در استان فرسوده است عنوان کرد: بیش از ۳۴۰ هزار انشعاب فعال در خراسان جنوبی وجود دارد از طرفی عمر مفید کنتور پنج سال است لذا در سال بعد رقم‌ها تغییر می‌کند.

وی افزود: در بازه زمانی ۶ ماه گذشته بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب آب در بخش خانگی و بیش از چهار میلیون متر مکعب نیز در بخش غیرخانگی استان مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی از اصلاح و بازسازی ۵۴ کیلومتر شبکه توزیع در مدت یادشده خبر داد و گفت: همچنین حفر چهار چاه جدید، اجرای ۵۹ کیلومتر خط انتقال، اجرای ۴۱ کیلومتر شبکه توزیع، اصلاح و بازسازی ۲۶.۱ کیلومتر خط انتقال از دیگر اقدامات است.

وی ادامه داد: احداث سه هزار و ۲۳۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب، نوسازی ۲ هزار و ۱۰۰ انشعاب و احداث هشت ایستگاه پمپاژ بخش دیگری از اقداماتی است که در راستای ارتقای خدمات‌رسانی به مردم استان در این مجموعه انجام شده است.

امامی با اشاره به اجرای بیش از ۵۱ کیلومتر اصلاح شبکه آب در این استان گفت: پروژه‌های اصلاح شبکه و توسعه شبکه مسکن محرومان در ۱۱ شهرستان استان با اعتباری معادل ۱۶۳ میلیارد ریال و ۳۸.۹ کیلومتر توسعه شبکه نیز با اعتبار ۱۰۹ میلیارد ریال امسال عملیاتی شد.

وی از حمل و توزیع ۱۴۰ هزار متر مکعب آب به مناطق روستایی استان توسط ناوگان آبرسانی سیار خبر داد و گفت: تجهیز و راه‌اندازی چهار دستگاه کامیون آبرسانی سیار از اقدامات این مجموعه برای ساماندهی ناوگان آبرسانی سیار بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی افزود: این میزان آب شرب با ۱۱ هزار و ۱۰۰ سرویس تانکر آبرسانی سیار به ۴۳۸ روستای استان با جمعیت معادل ۵۵ هزار و ۴۶۰ نفر ارسال و توزیع شده است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۲۲ شرکت آبفای استان بیان کرد: ۶ ماه نخست سال جاری ۸۴ هزار و ۵۶۹ پرونده در سامانه ۱۲۲ ثبت شد و ۲۴ هزار و ۷۰۵ اکیپ رفع حوادث برای اتفاقات حوزه آب و فاضلاب اعزام شدند.

امامی گفت: در این مدت ۴۵۱ مورد شکایت نیز در سامانه ۱۲۲ شرکت ثبت شد علاوه بر این ۲۰۹ درخواست از طریق مبادی ورودی و سامانه‌های دریافت شکایت شرکت واصل شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۳۵۷ مورد) بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha