استاندار خراسان رضوی درگذشت مادر شهیدان رضایی را تسلیت گفت

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی در پیامی درگذشت مرحومه "کبری نیکدل" مادر شهیدان رضایی از شهدای دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت.

به گزارش روز چهارشنبه استانداری خراسان رضوی در متن پیام تسلیت محمدصادق معتمدیان آمده است: درگذشت مادر مومنه و با فضیلتِ شهیدان احمدعلی و علی‌اصغر رضایی و همسر جانباز سرافراز اسلام مرحوم حسین رضایی، حاجیه خانم کبری نیکدل را تسلیت عرض می‌نمایم.

وی افزود: زبان از وصف و تفسیر ایثار و ایمان مادران معظم شهدا قاصر است آنگاه که چشم بر روی مادرانه‌های خود می‌بندند و جز خشنودی خدا و رضایت الهی خواسته‌ای ندارند، صبر جمیل مادران شهدا، زینبی است و تربیت اسوه‌های ایثار، ثمره دامان پاکشان است و این رضا، جز با اجر و پاداش الهی قابل جبران نخواهد بود.

استاندار خراسان رضوی در این پیام آورده است: اینجانب بر مقام این مادر بزرگوار ادای احترام نموده و ضمن تسلیت به خانواده معزز شهیدان رضایی و آرزوی صبر بر این مصیبت، از خداوند متعال برای آن مرحومه مغفوره رحمت واسعه الهی و همنشینی با حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را مسألت دارم.

پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی 

تولیت آستان قدس رضوی نیز با صدور پیامی به همین مناسبت ضمن تسلیت درگذشت مرحومه بانو نیکدل،  نوشت: درگذشت بانوی ماجده و مؤمنه حاجیه خانم کبری نیکدل مادر شهیدان والامقام "احمدعلی و علی اصغر رضایی" از شهدای پرافتخار مشهدالرضا(ع) موجب تأثر و تألم شد.

حجت الاسلام احمد مروی در پیام خود افزوده است: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت صلابت و شکیبایی مادران شهدا که با اخلاص و همتی بلند فرزندان غیور خود را برای دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب روانه میدان جهاد و شهادت کرده‌اند به ثمر نشسته است و بی تردید این انقلاب مرهون زحمات و بردباری چنین مادران با ایمان و فداکاری است.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شده است: در جوار مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج(ع) از درگاه خداوند متعال برای این بانوی صبور و مجاهد، رحمت واسعه الهی و همجواری با فرزندان شهیدش و برای بازماندگان اجر و شکیبایی مسألت می‌نمایم.

مرحومه کبری نیکدل مادر شهیدان علی‌اصغر و احمدعلی رضایی و همسر جانباز متوفای ۴۰ درصد حسین رضایی در ۹۳ سالگی به علت کهولت سن و پس از سال‌ها تحمل دوری از فرزندان شهیدش دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر این اسوه صبر و مقاومت پس از ادای احترام آحاد مردم و مسوولان و طواف بر گرد حرم رضوی و اقامه نماز، در رواق حضرت زهرا (س) حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

حسین رضایی جانباز ۴۵ درصد و پدر این شهیدان نیز در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ به علت کهولت سن به رحمت ایزدی پیوست و پیکر این پدر فداکار هم در صحن آزادی حرم مطهر رضوی مدفون شده است.

برادران شهید علی اصغر و احمد رضایی در ششم دی ۱۳۴۶ و ۲۵ شهریور ۱۳۳۹ چشم به جهان گشودند و در یکم اردیبهشت ۱۳۶۶ در سردشت و سوم تیر۱۳۶۱ در شلمچه به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

خراسان رضوی با حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۷۲۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده را در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha