الیت دخالت در اقدامات حمل و نقلی دانشگاه فردوسی را رد کرد

مشهد- ایرنا- شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد (الیت) اعلام کرد: ساز و کار اجرایی پروژه حمل و نقل در دانشگاه فردوسی کاملا مجزا از ساختار مسوولیتی الیت است و این شرکت دخالتی در سیاست‌گذاری حمل و نقلی و تعرفه‌گذاری پروژه مزبور نداشته است.

به گزارش ایرنا، این شرکت در جوابیه ای که نسبت به اعتراض اخیر دانشجویان دانشگاه فردوسی در خصوص عملکرد این شرکت در قبال دانشگاه صادر کرده،  آمده‌ است: با توجه به خدمات شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی در حوزه حمل و نقل عمومی شهری و دانش و تجربه پرسنل جوان این شرکت در توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری و تجهیزات سخت‌افزاری مرتبط با این حوره و با توجه به درخواست مدیریت دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی مبنی بر هم‌اندیشی و هم‌افزایی جهت سیاستهای حمل و نقل پاک و کاهش تردد خودرو به پردیس دانشگاه، پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای در خصوص ارائه و پشتیبانی نرم‌افزاری در مدیریت دوربین‌های پلاک‌خوان مبادی ورودی آن دانشگاه آماده شد که تا کنون هم به مرحله عقد قرارداد نرسیده‌ است.
در این جوابیه بیان شده‌ است: ساز و کار اجرایی این پروژه در دانشگاه کاملا مجزا از ساختار مسوولیتی شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی در شهرداری مشهد است، استفاده از نام تجاری الیت در بیانیه تشکل‌های دانشجویی و دانشگاه غیرحرفه‌ای است، این شرکت هیچ دخالتی در سیاست‌گذاری حمل و نقلی و تعرفه‌گذاری آن پروژه نداشته‌ است.
سوم مهرماه جاری، جمعی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با صدور بیانیه‌ای اجرای طرح ترافیکی "الیت" را منفعت‌طلبانه خوانده و خواستار لغو هرچه سریع‌تر اجرای آن در این دانشگاه شده بودند.
در این بیانیه آمده بود: طرحی موسوم به الیت، به بهانه‌های زیست محیطی و با هدف کاهش تردد در درون فضای پردیس دانشگاه مطرح شد اما با کمی دقت در بندهای آن، منافع اقتصادی اش پررنگ‌تر از مسائل محیط زیستی جلوه می‌ کند، طرحی که دقیقا سال گذشته در چنین روزهایی برای اولین بار مطرح و با اعتراضات و ایرادات بجای دانشجویان متوقف شد اما امسال بار دیگر با تلاش‌های مجریان طرح در حال اجرایی شدن است.
دانشجویان در این بیانیه آورده بودند: تمامی هزینه های طرح الیت بر گردن دانشجویان است و باوجود جمعیت ۱۰ برابری دانشجویان نسبت به اساتید، اعضای هیات علمی و کارکنان رسمی، در بندهای این طرح حق ایاب و ذهاب برای اساتید درنظر گرفته شده است که این نکته خود نشان از آن دارد که جامعه هدف برای کسب درآمد از این طرح فقط دانشجو است.
در پایان این بیانیه لوگوی ۲۳ نشریه دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، به عنوان امضا کنندگان متن اعتراضی نسبت به اجرای طرح ترافیکی الیت آمده بود که خواستار لغو این طرح شده بودند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha