۲۶ میلیون پُرس غذا در ۴۰ روز گذشته بین نیازمندان کشورتوزیع شد

گرگان - ایرنا - قایم مقام کمیته امداد کشور با اشاره به مشارکت بی‌نظیر مردم در ایام کرونا پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک مومنانه گفت: از ابتدای ماه محرم تا اربعین‌حسینی سال جاری ۲۶ میلیون پُرس غذای گرم‌ بین نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، مصطفی خاکسارقهرودی روز چهارشنبه در هفدمین مرحله استانی نهضت کمک مومنانه گلستان به مناسبت هفته دفاع مقدس در حسینیه ثارالله گرگان اظهار داشت: این آمار تنها مربوط به موسسات خیریه و بسیج است که توسط کمیته امداد احصا شده است.

وی یادآور شد: ارزش ریالی این وعده‌های غذایی ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که با ارقام کمک‌های کوچه پس کوچه‌های محلات که خیلی‌ها ندیدند و احصا نشده، مبلغ بسیار کلانی می‌شد.

۲۶ میلیون پُرس غذا در ۴۰ روز گذشته بین نیازمندان کشورتوزیع شد

وی تصریح کرد: در باور کسی نمی‌گنجید که در شرایط سخت کرونا که مردم از نظر روحی و اقتصادی و هم از ناحیه بی تدبیری‌های گذشته و نبود مدیریت ضربه خورده بودند، اینطور نسبت به مواسات واکنش نشان دهند و وارد میدان شوند.

قائم‌ مقام کمیته امداد امام (ره) گفت: بدون شک این همت و تلاش و حضور نتیجه اعتماد به رفتار و اشاره رهبر معظم انقلاب است که نشان می‌دهد مردم چگونه به رهبرشان وفادار بوده و سخنان ایشان را فصل‌الخطاب اعمال خود قرار می‌دهند.

۲۶ میلیون پُرس غذا در ۴۰ روز گذشته بین نیازمندان کشورتوزیع شد

خاکسارقهرودی ادامه داد: کلام نافذ رهبر انقلاب اسلامی و بصیرت به موقع ایشان و رفتار صادقانه‌شان، آهنگ حرکت را در دل مردم به صدا در آورد.

وی با اشاره به توزیع ۳۰ هزار بسته در گلستان خاطرنشان کرد: این تعداد بسته در دوره هفدهم، نشان از هماهنگی بین دستگاهی و بخش‌های مختلف و همراهی و کمک مردم در اجرای طرح مواسات دارد.

وی ادامه داد: در شرایطی که پیش از این دولت، برخی سعی داشتنن، شرایط ناامیدی از خدا و امید به سوی کدخدای بی‌دین و حاکم بر سیاست‌های جوامع مختلف بر کشور ما هم حاکم شود، درایت و بصیری رهبری باعث ناامیدی آن افراد با تفکرات خاص شد.

۲۶ میلیون پُرس غذا در ۴۰ روز گذشته بین نیازمندان کشورتوزیع شد

قائم مقام کمیته امداد امام (ره) تاکید کرد که نه تنها مردم گلستان، بلکه آحاد جامعه ایران را گلستان کردند و باید برای این وفاداری دست و پای این مردم را بوسید و قدردان آنان باشیم.

خاکسارقهرودی یادآور شد: البته اهمیت این حضور زمانی مشخص می‌شود که پس از این شرایط کمی تفکر کنیم، اگر این مواسات و همدلی نبود، چه بلایی بر سر کشور و جامعه می‌آمد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: از ابتدای آغاز طرح مواسات و همدلی در گلستان تا به امروز که همچنان ادامه خواهد  داشت، ۴۳۰ هزار بسته معیشتی به ارزش بیش از هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال بین نیازمندان با کمک خیرین توزیع شد.

۲۶ میلیون پُرس غذا در ۴۰ روز گذشته بین نیازمندان کشورتوزیع شد

سرتیپ دوم پاسدار علی‌جمعه ملک‌شاهکوئی در این مراسم عنوان کرد: پس از شیوع کرونا تاکنون ۱۰۳ هزار نقطه در استان توسط گروه‌های مختلف بسیج ضدعفونی شد و ۷۴۵ کارگاه کوچک و بزرگ تولید ماسک و گان در استان راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: همچنین در مجموع ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار عدد ماسک و گان در استان تولید و توزیع شد و سه هزار و ۱۲۸ عدد کارت هدیه در مجموع به مبلغ چهار میلیارد ریال  در بین افشار آسیب‌پذیر استان توزیع شد.

وی اضافه کرد: در این مدت ۴۶۵ سری جهیزینه به نوعروسان، ۲۵ هزار پوشاک و کفش ورزشی بین دانش‌آموزان و یک میلیون و ۷۶۰ هزار پُرس غذای گرم بین خانواده‌های نیازمند در استان توزیع شد.

۲۶ میلیون پُرس غذا در ۴۰ روز گذشته بین نیازمندان کشورتوزیع شد

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: بسیج جامعه حقوقدانان گلستان نیز با همت مجموعه خود ۲۴۲ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرده که این اقدامات در مجموع توسط ۸۷ هزار نفر روز در قالب گروه‌های مختلق جهادی انجام شد.

ملک‌شاهکوئی یادآور شد: در قالب طرح شهید سلیمانی برای بیماریابی، رصد، پیشگیری و پیگیری و طرح واکسیناسیون اقداماتی از گذشته انجام و در حال پیگیری است و در روستاها نیز شورای دفاع زیستی محله محور تشکیل شده که نقش موثری در کاهش وضع کرونا در استان دارد.

در هفدمین مرحله استانی نهضت کمک مومنانه در گلستان که به مناسبت هفته دفاع مقدس در حسینیه ثارالله گرگان به صورت نمادین برگزار شد، ۳۰ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته پنج میلیون ریال توزیع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha