۸ مهر ۱۴۰۰، ۹:۴۲
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84488400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

۸ مهر ۱۴۰۰، ۹:۴۲
کد خبر: 84488400
خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- اختصاص یک دستگاه پیکاپ ریج به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجن، ثبت عملکرد برداشت ۱۵۱ تن ذرت علوفه‌ای از هکتار در شهرستان شهرکرد و جریمه۹۳ واحد نانوایی متخلف در شهرستان بروجن از مهم‌ترین خبرهای روز پنجشنبه هشتم مهرماه در چهارمحال و بختیاری است.

شهردار بروجن گفت: یک دستگاه پیکاپ ریج به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجن اختصاص پیدا کرد.

حمزه‌علی ولییان در آیین گرامی‌داشت روزآتش‌نشانی و خدمات ایمنی تاکید کرد:‌ برای خرید و تجهیز این خودرو پیشرو به‌منظور تسریع در زمان انجام عملیات‌های امداد و نجات آتش‌نشانی افزون‌بر پنج میلیارد ریال هزینه شد.

وی یادآور شد: با توجه به انجام برخی عملیات‌های امداد و نجات در خارج از محدوده شهر از سوی نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی،‌ اما این شهرداری‌ با کمبود نیروی انسانی متخصص و خودروهای آتش‌نشانی پیشرفته به‌ویژه خودرو مجهز به نردبان برای امدادرسانی حوادث در ساختمان‌های بلندمرتبه نیاز دارد.

ولییان تصریح کرد: در صورت اختصاص و تامین اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات دولتی ملی، استانی و یا شهرستانی در قالب کمیته برنامه‌ریزی و توسعه برای خرید تجهیزات آتش‌نشانی، بسیاری از نگرانی‌های مجموعه مدیریت شهری در حوزه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجن رفع خواهد شد.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجن نیز گفت: در نیمه نخست امسال ۲۸۳ عملیات از سوی این سازمان در بروجن انجام شد.

یزدانی تاکید کرد: از این تعداد ۱۱۶ عملیات اطفاء حریق و ۱۶۷ عملیات امداد و نجات در رابطه با انواع حوادث در داخل و خارج از محدوده شهر بروجن انجام شده است.

وی یادآور شد: نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجن برای مقابله با انواع حوادث از آمادگی لازم برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجن قدرانی و تجلیل شد.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

عملکرد برداشت ۱۵۱ تن ذرت علوفه‌ای در هکتار در شهرستان شهرکرد ثبت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: پس از کِیل‌گیری از مزرعه ذرت علوفه‌ای یکی از کشاورزان این شهرستان، عملکرد برداشت ۱۵۱ تن در هکتار ثبت شد.

فرهاد رفیعی تاکید کرد: کارشناسان اداره ترویج و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد پس از شناسایی مزارع الگو و شاخص، اقدام به کیل‌گیری از مزرعه هفت هکتاری با رقم ان. اس. (ns) کردند که عملکرد برداشت ۱۵۱ تن در هکتار به ثبت رسید.

وی افزود: میانگین عملکرد برداشت ذرت علوفه‌ای شهرستان شهرکرد در هر هکتار ۶۵ تن است که این میزان با رعایت اصول فنی افزایش یافت.

رفیعی تصریح کرد: امسال ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع شهرستان شهرکرد به کشت ذرت علوفه‌ای اخصاص داشت که بیشترین سطح آن مربوط به حومه شهرکرد بود.

وی یادآور شد: افزایش بهره‌وری آب، معرفی ارقام زودرس و میان‌رس، کشت نشا، معرفی ارقام مقاوم در برابر خشکی و تغییر الگوی کشت از مهم‌ترین راهکارهای بهبود عملکرد کشت ذرت علوفه‌ای به‌شمار می‌رود.

۹۳ نانوایی متخلف در شهرستان بروجن شناسایی شد

فرماندار شهرستان بروجن گفت: در نیمه نخست امسال ۹۳ واحد نانوایی متخلف در این شهرستان شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

مسعود ملکی تاکید کرد: رعایت نکردن ساعت کاری، تعطیلی‌های خودسرانه و رعایت نکردن اصول بهداشتی در روند پخت نان از مهم‌ترین تخلف‌های این نانوایی‌ها به‌شمار می‌رود.

ملکی تصریح کرد: در این راستا سهمیه آرد ۴۶ واحد نانوایی متخلف در شهرستان بروجن قطع شد.

وی یادآور شد: در این مدت ۳۵۰ بازرسی از نانوایی‌های شهرستان بروجن انجام و بر روند پخت نان باکیفیت نظارت شده است.

ملکی اظهار داشت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف نانوایی‌ها ئو نمارضایتی مردم از کیفیت نان، سهمیه نانوایی مربوطه کسر و حتی پروانه فعالیت آنان باطل می‌شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۱۶۶ واحد نانوایی در شهرستان بروجن فعالیت می‌کند که از این تعداد ۱۲۸ واحد دولتی و ۳۸ واحد نیمه‌دولتی است و ماهانه ۲۰ هزار کیسه آرد برابر ۸۰۰ هزار کیلوگرم بین این نانوایی‌ها توزیع و مصرف می‌شود.

این میزان آرد بین ۱۲۸ نانوایی دولتی در سطح شهرستان بروجن توزیع می‌شود که از این تعداد ۱۶ هزار کیسه به نانوایی‌های مناطق شهری و چهار هزار کیسه به نانوایی‌های نقاط روستایی شهرستان بروجن اختصاص دارد.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha