وزیرکشور با افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی استان بوشهر موافقت کرد

بوشهر- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با دستور احمد وحیدی وزیر کشور با افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی این استان به ۱۵۰ اسب بخار موافقت شد.

به گزارش ایرنا، محمد تقی ایرانی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات شناورهای صیادی استان بوشهر  افزود: در سال‌های اخیر به سبب صید بی‌رویه ذخایر آبزیان در خلیج‌فارس استان بوشهر دچار صدمه شده و صیادان برای صید باید به صیدگاه‌هایی با مسافت طولانی‌تر سفر کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به طولانی بودن و بعد مسافت صیدگاه‌های استان بوشهر، برخی از صیادان به سبب پایین بودن قدرت موتور قایق‌های صیادی همواره با مشکلاتی از جمله گرفتار شدن با امواج دریا و یا کمبود سوخت روبرو می‌شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی و تجهیز این شناورها به امکاناتی از جمله بیسیم همواره از مطالبات جامعه صیادی بود این استان که در سفر اخیر وزیر کشور به بوشهر مورد توجه ویژه قرار گرفت.

ایرانی گفت: این موضوع با پیشنهاد استان بوشهر مطرح و با دستور وزیر کشور با افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی به ۱۵۰ اسب بخار موافقت شد.

وی اضافه کرد: برای استفاده قایق‌های صیادی از بیسیم نیز این مهم برای کار کارشناسی و راهکارهای لازم به اداره کل بنادر و دریانوردی واگذار شد که امیدواریم  بعد از ارائه نظر کارشناسی، در این زمینه تصمیم‌گیری شود.
در زمان حاضر یکهزار و ۴۸۵ فروند قایق صیادی در استان بوشهر فعال است که از این شمار ۱۷ درصد قایق‌های ۷۵ اسب بخار، ۳۳ درصد ۴۸ اسب بخار و ۵۰ درصد ۵۵ اسب بخار هستند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha