به گزارش ایرنا، چهارشنبه گذشته خبر خوشی مبنی بر تشکیل کنسرسیوم بانکی برای تامین سهم اعتباری دولت در تکمیل آزادراه مراغه – هشترود به نقل از عضو هیئت مدیره بانک ملی و از مراغهایهای مقیم تهران نقل شد؛ این در حالی است که نماینده مردم مراغه و عجبشیر حدود ۱۰ روز قبل با حضور در محل پروژه موافقت راه و شهرسازی مبنی بر تامین سهم اعتباری دولت را بیان کره بود.
اما از یک سو «حضور نداشتن نماینده مردم در جلسههای آن روز که به گفته اطرافیانش از سفر هیئت مدیره بانک ملی به مراغه بیخبر بود و همزمان برای تامین اعتبار طرحهای عمرانی چندین دیدار با مسئولان استانی داشت» و از سوی دیگر «بیاطلاعی عمدی یا سهوی برخی کاربران فضای مجازی از روند تامین اعتباری آزادراه» به صفکشیها و بازنماییها راجع به این موفقیت در شبکههای اجتماعی منجر شد.
شرکتکنندگان در این صفکشیها به خیال خود یکی را به عرش و دیگری را به فرش رساندند و از هر زاویهای که دوست داشتند به موضوع پرداختند تا جایی که حتی برخیها آن را وعده خواندند؛ بیتوجه به اینکه خروجی این مصادرهها، دلسردی است و همه این افراد و عوامل دست در دست هم دادهاند تا سهم اعتباری دولت از تکمیل آزادراه به واسطه تشکیل کنسرسیوم بانکی تحقق یابد.
نکته قابل تامل اینکه کنسرسیوم بانکی متشکل از بانکهای ملی، رفاه و تجارت مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی در تکمیل ۴۸ کیلومتر از این طرح خواهد داشت که ۲۲۰ میلیارد تومان از آن را بانک ملی، ۱۰۰ میلیارد تومان را بانک تجارت و ۸۰ میلیارد تومان دیگر را نیز بانک رفاه تامین خواهد کرد.
برای تکمیل همین ۴۸ کیلومتر، قرارگاه خاتم و بانک سپه نیز ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری خواهد کرد و تحقق همه این پیشخبرها به یکپارچگی، دلگرمی دادن به مسئولان و نتیجهمحوری نیاز دارد.
بیشک پیگیریهای نمایندگان مجلس و سایر مسئولان و موافقت وزارت راه و شهرسازی با تامین سهم اعتباری دولت از طریق تشکیل کنسرسیوم بانکی اقدامی بیسابقه در روند اجرایی این پروژه به شمار میرود اما تحقق آنها هدف غایی است و مردم و مسئولان باید نتیجهمحور باشند و از دلسرد کردن مسئولان با اظهارنظرهای سطحی و غیرواقعی، دوری کنند.
موضوع قابل تامل دیگر اینکه چندین ماه قبل جمعی از نمایندگان شهرستانهای جنوبی آذربایجانشرقی و آذربایجانغربی در دیدار با مسئولان رده بالای کشوری، تامین سهم اعتباری دولت را خواستار شده بودند و از آن زمان تاکنون خبرهای متعددی از پیگیری موضوع توسط «علی علیزاده» نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی به گوش رسیده است.
بر همین اساس مصادره کردن تشکیل کنسرسیوم بانکی به نام فرد یا جناح خواص در حقیقت اجحاف در حق این نمایندگان و مردم شهرستانهای جنوبی استانهای آذربایجانشرقی و آذربایجانغربی است؛ بنابراین باید قدردان همه علیزادهها، موسویها و دلسوزان مردمانی باشیم که در محور موسوم به جاده مرگ قربانی میدهند.
به گزارش ایرنا محور مراغه - هشترود که شهرستانهای جنوبی آذربایجانشرقی و آذربایجانغربی را به اتوبان پیامبر اعظم(ص) متصل میکند، از جادههای پرخطر منطقه به شمار میرود تا جایی که به گفته «سیدعلی موسوی» معاون استاندار آذربایجانشرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه ۱۳۵ نفر طی سه سال اخیر در حوادث رانندگی این جاده جان باختهاند که بیشتر این حوادث در ۳۰ کیلومتری اول آن از سمت مراغه روی داده است.
نظر شما