۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۹
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84491172
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۹۰ درصد مدارس ابتدایی مناطق روستایی بردسکن به صورت حضوری فعالند

مشهد- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: بیش از ۹۰ درصد مدارس مقطع ابتدایی شهرستان که بیشتر در مناطق روستایی و عشایری هستند از سوم مهرماه به صورت حضوری فعالیت آموزشی را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی،فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و تجهیز تمامی مدارس به دستگاه‌های ضدعفونی کننده آغاز کرده‌اند.

علی اکبر چراغیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش حضوری در بردسکن، طبق دستورالعمل ابلاغی تنها در مدارس مناطق عشایری و روستایی که زیر ۳۰ نفر دانش آموز دارند در قالب بیش از ۲۵۰ کلاس درس آغاز شده است.

وی ادامه داد: شهرستان بردسکن دارای ۱۸۷ آموزشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی است که در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۶ هزار دانش آموز در مدارس این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد ۱۲۰ آموزشگاه با هزار و ۶۸۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی هستند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن با اشاره به مشاهده ترک تحصیل و افت تحصیلی در مقاطع تحصیلی با توجه به تداوم شرایط کرونایی ابراز امیدواری‌کرد با تزریق واکسن معلمان و دانش آموزان شاهد بازگشایی مدارس به صورت حضوری باشیم.

چراغیان افزود: امروزه متاسفانه یکی از مهم ترین آسیب اجتماعی که درحوزه آموزش و پرورش بردسکن پررنگ است ازدواج‌های زودهنگام و در واقع کودک همسری است که اغلب این ازدواج ها در دوران عقد منجر به طلاق می شود زیرا فرزندان  هنوز به بلوغ فکری لازم نرسیده اند.

وی با اشاره به ثمربخش بودن اجرای طرح توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در بردسکن ادامه داد: در سالهای گذشته رشته‌های نظری در شهرستان اشباع شد لذا برای توسعه متوازن رشته های تحصیلی، تعداد رشته‌های مهارتی بردسکن از۱۰‌ به ۱۷ رشته افزایش پیدا کرده‌ و درحال حاضر در ۱۹ نقطه شهرستان کلاس‌های مهارتی و فنی برگزار می شود که امید است با مشارکت خانواده‌ها دغدغه آموزش و پرورش در این حوزه کاهش یابد و دانش آموزان به رشته‌های مهارتی و فنی گرایش پیدا کنند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن با تاکید بر لزوم جذب مشارکت های مردمی در راستای توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی گفت: خوشبختانه طی یک سال اخیر با          پیگیری‌های انجام شده بیش از ۶۰ میلیارد ریال کمک خیران به حوزه آموزش و پرورش جذب شد و در دیدار با رییس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس هم ۲۷ میلیارد ریال به این شهرستان کمک شد.

بردسکن در فاصله ۲۷۳ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha