همراه با دوقلوهای وزنه‌برداری ایران در سفر حج و قهرمانی

تهران- ایرنا- استعدادیابی در بخش زنان رشته وزنه‌برداری پای دوقلوهای مشهدی را به این رشته باز کرده است. خواهرانی که اکنون در راه جده برای مسابقات جهانی نوجوانان هستند.

به گزارش ایرنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان روزهای ۱۳ تا ۲۰ مهرماه در شهر جده عربستان برگزار خواهد شد و تیم دختران ایران با هشت ورزشکار به این دوره از مسابقات اعزام شد. تیمی که نام ۲ خواهر پولادین در آن دیده می‌شود. خواهرانی که دوقلو هستند و از شهر مشهد به سطح اول ورزش قدرتی ایران گام گذاشتند. 

«سیده غزال و غزاله حسینی» همان دوقلوهای پولادین ورزش ایران هستند که می‌روند تا به نامی مطرح در ورزش ایران تبدیل شوند. هر چند که آنان در ابتدای راه ورزش حرفه‌ای هستند اما در سن کم باید گام درآوردگاهی بگذارند که شاید سکوی پرتاب آنان به دنیای مبارزه با فولاد سرد و رقابت با بزرگان این رشته در آینده باشد.

دختران وزنه‌برداری که اکنون در عربستان منتظر رقابت هستند به اصرا مادرشان به ورزش گام گذاشتند و این همان واقعیتی بود که توسط غزاله حسینی وزنه‌بردار دسته ۵۵ کیلوگرم نوجوانان تایید شد. او به خبرنگار ایرنا گفت: مادرم به ورزش علاقمند بود و ما را تشویق به حضور در میادین ورزشی می‌کرد. اکنون در ابتدای راه هستیم و راه طولانی و سختی در این عرصه در پیش داریم. 

وی با اشاره به رکوردهای خود برای حضور در جده عربستان عنوان کرد: من در دسته ۵۵ کیلوگرم وزنه خواهم زد و رکوردم ۷۱ کیلوگرم در یکضرب و ۸۷ کیلوگرم در دوضرب است. می دانم تا رسیدن به نفر نخست فاصله دارم اما تلاش خواهم کرد تا روزی بتوانم در این دسته به موفقیت برسم. 

«سیده غزاله حسینی» دیگر دختر پولادین این‌ روزهای ورزش ایران نیز مانند خواهرش خود را در ابتدای مسیر قهرمانی می‌بیند و راه رسیدن به آن را تلاش مضاعف و فراگیری دانش این رشته دانست. او که باید در جده به مصاف حریفان جهانی برود خود را مشتاق ورزش معرفی کرد و گفت: قبل از وزنه‌برداری در رشته‌های دوومیدانی و ژیمناستیک فعالیت داشته و با ورزش غریبه نیست. در تست‌های وزنه‌برداری نیز حضور پیدا کرده و اکنون عضو تیم نوجوانانی است که برای نخستین بار به مسابقات جهانی اعزام و باید به مصاف حریفان جهانی بروند. 

غزاله حسینی در دسته ۵۹ کیلوگرم وزنه‌ می‌زند و رکورد یک‌ضرب او ۷۲ کیلوگرم و دوضرب نیز ۹۱ کیلوگرم را مهار کرده است.

نخستین اعزام خارجی تیم نوجوانان برای دوقلوهای وزنه‌برداری هیجان خاصی دارد زیرا آنان در کنار حضور در آوردگاه جهانی در سرزمین وحی نیز هستند و با هماهنگی‌های لازم به احتمال زیاد به خانه خدا نیز مشرف خواهند شد. حج و قهرمانی برای این خواهران هیجان اعزام را بیش از حد کرده و آنان باور دارند حضور در حرم امن الهی به همراه موفقیت در مسابقات ورزشی حلاوت خاصی دارد که شاید در زندگی یک ورزشکار تکرار آن سخت باشد. 

هر چند که برخی باور دارند که وزنه‌برداری رشته سخت برای دختران است اما دوقلوهای پولادین ورزش ایران باور دارند با علاقه به این رشته آمده و در کنار کادر فنی توانستند توانایی خود را ارتقا دهند.

فاطمه حسنپور، فاطمه کشاورز، سیده غزل حسینی، سیده غزاله حسینی و سیده زهرا حسینی، کیژان مقصودی، کوثر تنها و یکتا جمالی در بخش دختران نمایندگان ایران در این دوره از رقابت ها خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha