به گزارش ایرنا، عزت اله محمدی روز یکشنبه با بیان اینکه این طرح در یک بازه زمانی ۹ ماهه به پایان میرسد اظهار داشت: نگاه توسعهای در مجموعه توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش بر آن است که با ورود تکنولوژیهای جدید فرودگاهی بتوانیم زیر ساختهای مناسب با امکانات روز دنیا را برای ایمن سازی پروازها و حمل ونقل هوایی در فرودگاه کیش شاهد باشیم.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فرودگاه و نقاط پروازی اطراف آن از حساسترین و پر خطرترین مناطق برای یک هواپیما محسوب میشود این طرح به عنوان اقدامی مهم در راستای کنترل محیطهای داخلی و اطراف فرودگاهها همچنین ورود و خروج افراد و موجودات حیات وحش برای حفظ ایمنی پروازها و جان انسانها اجرا می شود.
سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش اظهار داشت: سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ICAO) در ضمیمه ۱۴ پیمان شیکاگو، پرونده ۹۱۳۷ جهت کنترل ورود حیات وحش به محوطه پروازی فرودگاهها قوانین سختی وضع و تمامی کشورهای عضو را موظف به اجرای آنها کرده است.
وی گفت: حصار پیرامونی هر فرودگاه باید بر اساس موقعیت جغرافیایی و تنوع حیات وحش مناطق مختلف به نحوی اجرا شود که ایمنی و امنیت کامل فرودگاه را تضمین کند و پس از برگزاری جلسات مختلف و در خصوص تجربه برخورد آهو با پرواز در فرودگاه بین المللی کیش و نظرات کارشناسان مربوطه برای بالا بردن ضریب ایمنی و امنیتی، عملیات ساخت دیوار پیرامونی این فرودگاه در دستور کار قرار گرفت.
محمدی با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن برخورد حیوانات و پرندگان با هواپیما گفت: با انجام طرحهای مختلف میتوان ریسک برخورد را کاهش داد و به طور قطع عملیات ساخت دیوار پیرامونی فرودگاه کیش نیز به منظور حفظ حیات آهوان ایرانی تأثیر گذار خواهد بود.
سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش گفت: جزیره کیش دارای بیش از ۹۰۰ رأس آهو بوده که در لیست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست به عنوان گونه آسیب پذیر ثبت شده و علاوه بر جزیره کیش در مناطق مختلف کشور نیز اقدامات حفاظتی برای این گونه از حیوانات اجرا میشود.
نظر شما