مهناز همتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاییدیه های ایمنی آسانسور دارای اعتبار یک ساله هستند، افزود: مالکان و مدیران ساختمان، باید آسانسورهای در حال بهرهبرداری را تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار دهند.
وی افزود: به منظور حصول اطمینان از برقراری شرایط استاندارد، بایستی درخواست بازرسی ادواری آسانسور منصوبه، به صورت سالیانه در سامانه مدیریت بازرسی ثبت شود.
مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: به منظور تامین ایمنی لازم در آسانسور، رعایت استانداردهای مربوطه اجباری و این موضوع به تمام شهرداری های استان اعلام شده است، همچنین صدور پایان کار برای ساختمان های جدید منوط به دریافت این تاییدیه می باشد.
همتی با اشاره به استقرار سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی http://lift.isiri.gov.ir به منظور نظارت بیشتر بر فرآیند استانداردسازی در سطح استان افزود: دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور تنها از طریق این سامانه قابل پیگیری خواهد بود.
وی اضافه کرد: استفاده کنندگان از آسانسور می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین که با عنوان شناسه ملی شناخته می شود، به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، از وضعیت تاییدیه آن مطلع شوند و در صورت مشاهده آسانسور بدون تاییدیه، موضوع را از طریق این اداره کل پیگیری نمایند.
نظر شما