۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84493241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۸۱۰ پرستار خراسان شمالی به کرونا مبتلا شدند

بجنورد- ایرنا- مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۸۱۰ پرستار استان به کرونا مبتلا شده‌اند که بیشترین آن در پیک پنجم بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر رضا فانی روز دوشنبه اظهار داشت: بستری شدن برخی پرستاران مبتلا به ویروس کرونا و به خصوص پرستارانی که در مرخصی استعلاجی هستند، فشار مضاعفی بر دیگر پرستاران و کارشناسان اتاق عمل و هوشبری وارد می کند.

وی یادآور شد:🌐دی ماه سال گذشته مبلغی به عنوان حق کرونا به پرستاران پرداخت شد، اما پس از آن دستورالعملی از وزارت خانه دریافت نشده است و همکاران در واحد کرونا انتظار دارند، بتوانند سختی کار در بخش های کرونایی را دریافت کنند.

وی گفت: هم اکنون  هزار و ۴۰۰ پرستار، بهیار و  کارشناس اتاق عمل و هوشبری در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شاغل هستند که از این تعداد ۶۰ درصد رسمی و پیمانی،  ۳۰ درصد نیروهای طرحی و بقیه قراردادی و شرکتی هستند.

فانی با بیان این که در بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد نیز ۱۵۰ پرستار شاغل هستند، افزود: شمار این نیروها در بیمارستان ارتش به ۲۰ نفر می رسد اما آمار دقیقی از شاغلان در بخش خصوصی استان در دست نیست زیرا برخی از آن ها در سازمان نظام پرستاری نیز عضویت ندارند.

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: هم اکنون در بهترین حالت  ۹ دهم پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی داریم در حالی که این عدد را باید به ۱.۵ برسانیم.

 از ابتدای آغاز طرح ملی واکسیناسیون، تاکنون ۶۳۰ هزار دُز واکسن وارد استان شده است که از این میزان، ۶۱۶ هزار آن توزیع و تزریق شده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی (پرخطر)،  فاروج، گرمه و جاجرم زرد و شهرستان رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha