۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84575059
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۷ پرستار خراسان شمالی برگزیده کشوری شدند

۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۹
کد خبر: 84575059
۱۷ پرستار خراسان شمالی برگزیده کشوری شدند

بجنورد- ایرنا- مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۷ پرستار بیمارستان های این خطه برگزیده کشوری انتخاب شدند که ۶ نفر آنها در بجنورد و مابقی در سایر شهرستان های استان بودند.

رضا فانی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر سال وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری ملاک هایی برای انتخاب پرستاران نمونه دارد که امسال تدام خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، رضایتمندی مجموعه بهداشت و درمان هر شهرستان از آنان، کیفیت کار و پیگیری امورات مربوط به بیماران کرونایی از مولفه های اصلی انتخاب این پرستاران بوده است.

وی با اشاره به نقش ویژه پرستاران در مقابله با بیماری کرونا، گفت:  از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۸۰۰ پرستار استان به کرونا مبتلا شده‌اند که بیشترین آن در پیک پنجم بوده است.

وی افزود: در این بین با بستری شدن برخی پرستاران مبتلا به ویروس کرونا و به خصوص پرستارانی که در مرخصی استعلاجی بودند، فشار مضاعفی را دیگر پرستاران و کارشناسان اتاق عمل و هوشبری متحمل می شدند.

هم اینک هزار و ۴۰۰ پرستار،  بهیار و  کارشناس اتاق عمل و هوشبری در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شاغل هستند که از این تعداد ۶۰ درصد رسمی و پیمانی،  ۳۰ درصد نیروهای طرحی و بقیه قراردادی و شرکتی هستند.

تعداد تخت‌های فعال بیمارستان‌های دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی بیش از هزار و ۱۰۰ تخت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha