۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84493807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارشناسان بهداشت محیط و روان در شهرستان کوهرنگ مستقر شدند

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به وسعت وقوع زلزله و نیاز به نظارت بر بهداشت محیط، آب شرب و سلامت روان مردم، کارشناسان بهداشت کماکان در منطقه مستقر هستند.

مجید شیرانی روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری که در شهرستان کوهرنگ و در پی وقوع زلزله چلگرد به بزرگی ۵.۷ ریشتر برگزار شد، اظهار داشت: اگر چه بزرگی زلزله در ابتدا موجب نگرانی شد و ما را بر آن داشت تا با اعلام وضعیت قرمز و اعزام ۶۰ نیروی اورژانس ۱۱۵ به منطقه کمک‌رسانی به مصدومان را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهیم اما خوشبختانه این زمین‌لرزه تلفات جانی نداشت و تنها ۱۲ نفر از اهالی شهرستان مصدوم شدند.

وی ادامه داد: با مصدوم شدن ۱۲ نفر از اهالی شهرستان، هفت نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و مرخص شدند و پنج نفر بستری شدند که از این مصدومان بستری سه نفر مرخص شدند و در حال حاضر یک مصدوم در بیمارستان کاشانی شهرکرد با حال عمومی وخیم و یک مصدوم دیگر در بیمارستان اردل با حال عمومی بهتر بستری هستند.

شیرانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با بازگشت نیروهای اوژانس اعزامی تنها کارشناسان بهداشت محیط، آب و سلامت در منطقه مستقر هستند و به پایش شرایط و ارائه کمک‌های روحی و روانی به مصدومان و مردم حادثه‌دیده می‌پردازند.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه مرز استانهای چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد استان چهارمحال و بختیاری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

نزدیکترین مراکز استانها به محل وقوع این زلزله شهرکرد با ۱۰۲ کیلومتر و اهواز با ۱۵۸ کیلومتر گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha