۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 3081
کد خبر: 84494277
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اعتصاب و تظاهرات سراسری در فرانسه علیه سیاست‌های اقتصادی دولت مکرون

تهران- ایرنا- بزرگ‌ترین اتحادیه‌های صنفی فرانسه در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت این کشور ازجمله دستمزدها، بیمه بیکاری و نظام بازنشستگی، امروز (سه شنبه) را روز اعتصاب و تظاهرات سراسری اعلام کردند و از کارمندان و کارگران خواستند تا به این جنبش اعتراضی بپیوندند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی لوموند، اتحادیه های صنفی فرانسه در حالی کارگران، کارمندان و بیکاران را به اعتصاب و تظاهرات فراخوانده تا شش ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری این کشور، پاسخی فوری و درخور پیرامون پایین ماندن دستمزدها با توجه به تورم موجود، سیر صعودی تعرفه حامل‌های انرژی و همچنین تصویب قانون جدید بازنشستگی دولت مکرون دریافت کنند.

همچنین به نوشته یورونیوز، بر اساس اطلاعیه‌های منتشر شده، تعداد گردهمایی‌ها و تجمعات اعتراضی در سراسر فرانسه به ۲۰۰ مورد خواهد رسید.  فراخوان سندیکاهای فرانسوی در حالی اعلام شده است که برپایی تجمعات از ۱۸ ماه پیش و پس از شروع گسترش بیماری کرونا محدود شده بود.

اعتصاب و اعتراض سراسری فرانسوی‌ها در حالی انجام می‌شود که قرار است انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت)  سال آینده برگزار شود.

برنامه‌ریزان این جنبش اعتراضی از کارمندان دولت و بخش‌های مختلف حمل و نقل عمومی در فرانسه خواسته‌اند که به اعتصابات و اعتراضات روز سه شنبه (۵ اکتبر/ ۱۳ مهر) بپیوندند.

به نظر می‌رسد که شبکه حمل و نقل فرانسه تحت تأثیر این اعتصاب سراسری قرار گیرد. با این حال برخی از مسئولان حمل و نقل شهری در پاریس وعده داده‌اند که تردد در این کلان شهر تقریباً عادی باشد و فقط تردد اتوبوس‌های درون شهری کمی مختل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha