۲ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۰۲
کد خبر: 84978358
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موج اعتصاب‌ها در فرانسه و انگلیس همزمان با تعطیلات سال نو میلادی

تهران-ایرنا- همزمان با آغاز تعطیلات سال نو میلادی، کارمندان اداره کنترل مرزهای انگلیس و همچنین کارمندان راه آهن فرانسه اعتصاب کردند.

به گزارش جمعه شب ایرنا از"وال استریت ژورنال"، کارمندان اداره کنترل مرزهای انگلیس روز جمعه اعتصاب خود را به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی در میان تورم درحال رشد و اختلافات شدید صنعتی در این کشور آغاز کردند.

در همین حال، در فرانسه، کارمندان راه آهن روز جمعه اعتصاب خود را آغاز کردند و قرار است این اعتصاب تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد.

کارمندان راه آهن فرانسه خواستار افزایش دستمزدها شده‌اند. این اعتصاب می‌تواند ده‌ها هزار مسافر را که قصد دارند پیش از کریسمس سفر کنند، سرگردان کند.

راه‌آهن ملی فرانسه از لغو حرکت دو قطار از هر پنج قطار سریع‌السیر و تحت تاثیر قرار گرفتن برنامه سفر بیش از ۲۰۰ هزار مسافر این قطارها خبر داده است.

از سوی دیگر، اتحادیه پرستاران انگلیس اعلام کرده است که به دلیل ادامه آشفتگی اقتصادی و سیاسی این کشور، در پایان سال جاری اعتصاب خواهد کرد.

حدود یک هزار افسر کنترل گذرنامه انگلیس روز جمعه اعلام کردند که از جمعه تا دوشنبه (۲۳ تا ۲۶ دسامبر) در۶ فرودگاه این کشور اعتصاب خواهند کرد.

آن‌ها همچنین قصد دارند این اعتصاب را دوباره بین ۲۸ تا ۳۱ دسامبر برای مطالبه دستمزدهای خود تکرار کنند.

کارکنان پست، امدادگران اورژانس، مربیان رانندگی و رانندگان قطار در انگلیس از جمله گروه‌هایی هستند که در این هفته اعتصاب کرده یا قصد دارند اعتصاب کنند. آن‌ها اعلام کرده‌اند که افزایش دستمزدها معادل نرخ تورم ۱۰.۷ درصدی در اقتصاد این کشور نیست.

اعتصاب‌ها در انگلیس، جدیدترین نارضایتی‌ها در تعدادی از کشورهای اروپایی در سال جاری است. افزایش قیمت‌ها، بویژه قیمت انرژی، درآمدها را در اروپا کاهش داده است. اروپا از پیامدهای جنگ در اوکراین و تصمیم روسیه برای توقف صادرات گاز ارزان به این قاره رنج می‌برد.

در ماه‌های اخیر، معلمان فرانسوی، کارکنان راه‌آهن و بهداشت در ده‌ها شهر در سراسر فرانسه به خیابان‌ها آمده‌اند که این اعتراضات آشفتگی سیاسی پیش روی امانوئل مکرون رئیس‌جمهور این کشور را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، طرح مکرون برای افزایش سن بازنشستگی این کشور سیاستمداران مخالف و اتحادیه‌ها کارگری را خشمگین کرده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha