به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «علیرضا کاظمی» در هزار و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی، درباره بازگشایی مدارس، گفت: سیاست ما در بازگشایی مدارس رویکردی تدریجی، آرام و ایجاد تقاضای اجتماعی برای بازگشایی مدارس بود و تا حدودی این امر محقق شده است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سامانه هدایت برای دانش آموزانی که تبلت ندارند طراحی شده است اظهار کرد: اسامی تمامی دانش آموزانی که تبلت ندارند در این سامانه ثبت شده به محض اینکه تبلت تحویل بگیرند اسم آنها از این سامانه حذف می شود.
بازگشایی مدارس درشرایط کرونایی
کاظمی با تاکید بر این که هدف ما بازگشایی مدارس با رویکردی آرام، تدریجی و رعایت پروتکل های بهداشتی است، گفت: آموزش و پرورش برای این که بتواند مدارس کشور را بازگشایی کند نیازمند یک الگوی مشارکتی متشکل از همه دستگاهها و نهادهای کشور است.
به گفته وی، آموزش و پرورش در یک شرایط سخت و پیچیده کرونایی و با آرامش موفق به بازگشایی مدارس شد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که در بازگشایی مدارس ما فقط اصول و استانداردهای لازم را به استانها اعلام کردیم، افزود: شوراهای مدارس و استانها همکاری و هماهنگی خوبی برای آغاز به کار مدارس کردند، آموزش و پرورش برای این که بتواند تمامی مدارس کشور را بازگشایی کند نیازمند همکاری و همراهی مردم، دستگاه ها و نهادهای مختلف کشور است.
کاظمی به برگزاری هزارمین جلسه شورای عالی با حضور رییس جمهوری اشاره کرد و گفت: از حضور رییس جمهوری در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش تشکر میکنم، نگاه او نسبت به آموزش و پرورش متفاوت از دیگران است. او آموزش و پرورش را برنامه و اولویت اصلی دولت خود میداند.
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه رییس جمهوری به خوبی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را مطرح کرد و این نشان میدهد که او بر وضعیت آموزش و پرورش کشور کاملا واقف است.
کاظمی گفت: آموزش و پرورش در طی سالیان متمادی نتوانسته است به راهبرد اصلی خود دست پیدا کند و این امر ناشی از تنها بودن این وزارتخانه در حل مسائل و مشکلات این دستگاه است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای آغاز سال تحصیلی جدید تمهیدات و اقدامات خوبی اندیشیده شده بود از جمله؛ آغاز به کار مدرسه تلویزیونی ایران، استفاده از تمامی ظرفیتهای شبکه شاد، حضور تدریجی و آرام دانش آموزان در مدارس، پیش بینی پروتکلهای بهداشتی، واکسیناسیون فرهنگیان و تاکید بر تمرکززدایی و واگذاری اختیارات بیشتر به استان ها و مدارس کشور نمونه هایی از این اقدامات است.
وی با اشاره به این که شبکه شاد بزرگترین شبکه آموزشی کشور است، گفت: شبکه شاد در آموزش و پرورش کشور یک استثناء و بی نظیر است که توانست در دوران کرونا و در کنار فرهنگیان عزیز و فداکار، باری از روی دوش آموزش و پرورش بر دارد، با تلاش و کوشش همکاران توانستیم کارکردهای جدیدی را به این شبکه اضافه کنیم.
کمبود کتاب درسی نداریم
کاظمی با بیان اینکه کمبود کتاب درسی نداریم افزود: اما با مشکل توزیع کتابهای درسی روبرو هستیم که البته این مهم نیز به اختلال در سامانه سیدا برمی گردد که تلاش داریم این مشکل رفع شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورشبا اشاره به این که نسل آینده کشور در مدارس اجتماعی می شوند، گفت: چاره ای نداریم جز با ایمن سازی مدارس، رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و همراهی و مشارکت جامعه به سوی بازگشایی مدارس برویم.
در این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله: تهیه مدل نیروی انسانی ویژه جذب در آموزش و پرورش، طراحی مدل نحوه اداره آموزش و پرورش بر اساس نیازهای روز جامعه، آسیب شناسی اجرای سند تحول بنیادین، رایگان شدن اینترنت شبکه شاد، تشکیل کلاس های حضوری برای پایه های اول تا سوم دبستان در مدارس بیان کردند.
نظر شما