استاندار یزد: زمین مورد نیاز برای ۶۰ هزار واحد در ۲۰ روز آتی تامین شود

یزد- ایرنا- استاندار یزد با بیان اینکه در ۲۰ روز آتی باید زمین مورد نیاز برای ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی قطعی شود، عنوان کرد: اولویت تامین زمین در وهله اول با زمین‌های داخل محدوده شهرهاست، پس از آن با تامین زمین از طریق الحاق به محدوده و در نهایت استفاده از ماده ۶ در این زمینه اقدام شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست شورای مسکن استان، گفت: تمام امکانات و ظرفیت‌های استان با همکاری همه بخش‌ها برای حل مشکلات نسل جوان به خصوص در بخش تامین مسکن و فراهم سازی شرایط ازدواج آسان بسیج شود.

وی ازدواج، اشتغال و مسکن را سه دغدغه اصلی پیش روی جوانان و خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: هیچ توجیهی برای اهمال، عدم پیگیری در کار و اعمال بروکراسی پیچیده و طاقت‌فرسای اداری برای کاهش مشکلات قشر جوان پذیرفته نیست و همه باید به سمت گشایش امور در این زمینه حرکت کنند.

فاطمی با بیان اینکه یکی از مصادیق دولت مردمی، تفسیر قوانین دو پهلو به نفع مردم است، ادامه داد: برای اجرای این سیاست در استان، دولت با قید سرعت و دقت و بر مبنای کار کارشناسی اقدامات را سامان می‌دهد.

استاندار یزد بر فعال‌سازی شورای مسکن در شهرستان‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: فرمانداران با برگزاری مستمر جلسات این شورا و بررسی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، وضعیت پیشرفت طرح ها را به صورت هفتگی گزارش دهند.

فاطمی با تاکید بر لحاظ سرانه‌ها در واگذاری زمین‌ها اضافه کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان نظیر آب، گاز و برق با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی و طبق قانون جهش تولید مسکن، نسبت به تامین زیرساخت‌های لازم اقدام کنند تا در آینده با مشکل تامین زیرساخت مواجه نشویم.

استاندار یزد ادامه داد: در زمینه مسکن ایثارگران، معلولان و محرومیا باید جلسه ویژه‌ای در راستای شناسایی راهکارهایی برای شتاب بخشی به اجرای پروژه‌ها و کاهش هزینه‌های آن‌ها برگزار شود.

فاطمی در خصوص مسکن کارگران نیز گفت: طبق تمهیدات اندیشیده شده، زمین به اتاق تعاون واگذار می شود و مجموعه کارخانجات می‌توانند با همکاری اتاق تعاون در این زمینه اقدام کنند.

استان یزد ۱۱ شهرستان و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و سومین استان مهاجرپذیر کشور است که همواره نیاز به تامین مسکن در آن وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha