۱۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 1462
کد خبر: 84496097
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر شهید سیدفاضل مدنی در زادگاهش بندرکیاشهر به خاک سپرده شد

رشت - ایرنا - همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان جهان ، پیکر پاک شهید سید فاضل مدنی از شهدای تازه تفحص شده در آستانه اشرفیه تشییع و در زادگاهش بندرکیاشهر به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیین تشییع این شهید دفاع مقدس امروز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ، خانواده های معظم شهدا ، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم متدین از محل کانون بسیج آستانه اشرفیه آغاز و تا حرم مطهر اقا سلطان سیدجلال الدین اشرف (ع) برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم که با نوحه خوانی و مداحی همراه بود ، به سینه زنی پرداختند و بار دیگر با آرمان های شهدا، و امام راحل (ره) تجدید بیعتی دوباره بستند.

در پایان این آیین نیز شرکت کنندگان در حالی که پیکر پاک شهید سیدفاضل مدنی را بر دوش داشتند، با اجتماع در حرم مطهر آستانه اشرفیه به عزاداری پرداختند.

پیکر شهید سید فاضل مدنی ، پس از اقامه نماز برای خاکسپاری در میان بدرقه مردم متدین به زادگاهش بندرکیاشهر انتقال داده شد و در میان استقبال مردم این منطقه به خاک سپرده شد.

گفتنی است شهید سید فاضل مدنی ، در چهارم تیرماه سال ۱۳۴۱ در خانواده ای مذهبی و کشاورز در محله کوی امام خمینی (ره) بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه متولد شد. این شهید والامقام که به خوش اخلاقی و مهربانی زبان زد همگان بود دوران تحصیل را در رشته اقتصاد و تا مقطع دبیرستان در بندرکیاشهر ادامه داد و همواره در کار کشاورزی یار و یاور خانواده بود.

شهید سید فاضل مدنی در دوران انقلاب و  مبارزات مردمی بر علیه رژیم طاغوت نیز به همراه جمعی از دوستان خود شرکت داشت.این شهید بزرگوار در سال ۱۳۶۰ دوره آموزشی را در پادگان عجب شیر و در تیپ ۲۱ حمزه سید الشهداء (ع) به پایان رسانید و پس از آن به خوزستان اعزام شد.

شهید سید فاضل مدنی سرانجام در تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال  ۱۳۶۱ در حالی که برای آزادسازی خرمشهر اعزام شده بود به مقام شهادت رسید و پیکر پاکش پس از گذشت حدود ۴۰ سال تفحص  و پس از شناسایی به زادگاهش برگشت.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن ۲ بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha