سردار همدانی نهضت دفاع مردمی سوریه علیه دشمنان را تشکیل داد

همدان- ایرنا- فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت که سردار شهید همدانی در راس مدافعان حرم، نهضت دفاع مردمی سوریه را تشکیل داد.

به گزارش ایرنا، سردار "حسن حسن‌زاده" روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت ششمین سالگرد شهادت سرداد حاج حسین همدانی افزود: خدمات ارزنده این شهید والامقام در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار است و در تاریخ ثبت می شود.

وی اظهار داشت: برخی خواستند وجهه ایشان را در جریان فتنه سال ۱۳۸۸ تخریب کنند؛ در حالی که شهید همدانی تاکید داشت در این اتفاقات مردم نباید آسیب ببینند.

سردار حسن زاده گفت: سردار همدانی همواره صف فتنه گران را از مردم جدا می دانست و براین مهم تاکید جدی داشت

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ خاطرنشان کرد: احترام به پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده شهدا از ویژگی های بارز شخصیتی شهید بزرگوار همدانی بود.

وی اضافه کرد: استفاده از توان جوانان برای ایشان بسیار اهمیت داشت به طوری که با میدان دادن و به کارگیری جوانان و استفاده از نظرات پیشکسوتان امور را پیش می‌برد.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز دراین آیین گفت: سردار شهید حسین همدانی، هفت سنگر را به عنوان الگو طی کرد و برای نسل سوم انقلاب می توان از این الگوها به عنوان مسیر راهنما استفاده کرد.

سردار "رضا طلایی نیک" افزود: این شهید خود را وقف انقلاب اسلامی کرد و در زمان طاغوت در خط مقدم جبهه استان همدان علیه رژیم ستمشاهی ایستاد.

سردار طلایی نیک اظهار داشت: وی از بنیانگذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان همدان بود و نخستین یگان رزم سپاه انصارالحسین همدان را نیز سردار همدانی راه اندازی کرد.

معاون وزیر دفاع افزود: سبک رزمندگی و جهاد سردار همدانی می تواند در دانشگاه ها و حوزه های آموزش رزم نظامی به عنوان سرمشق استفاده و تدریس شود.

وی تصریح کرد: سردار همدانی پس از دفاع مقدس در سنگر بسیج بود و نخستین کانون بسیج کشور را نیز در همدان راه اندازی کرد.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: سردار همدانی همواره در عرصه فعالیت های فرهنگی پیشتاز بود به نحوی که امنیت امروز کشور، مدیون رشادت سردار همدانی و همرزمان ایشان است.

وی خاطرنشان کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی را باید از طریق حاج حسین همدانی بشناسیم.

به گزارش ایرنا، آیین ویژه ششمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج حسین همدانی از صبح امروز و با حضور مسئولان ملی و استانی در گلزار شهدای شهر همدان آغاز شده است.
سردار سرلشکر حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه ۱۶ مهر سال ۱۳۹۴ حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به شهادت رسید.
پیکر این شهید والامقام عصر ۱۹ مهر ماه وارد استان شد و ۲۰ مهر ۱۳۹۴ با حضور فرمانده وقت سپاه پاسداران و شمار زیادی از فرماندهان نظامی و انتظامی، همرزمان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جمع کثیری از اهالی استان همدان تشییع شد.
پیکر شهید همدانی به علت علاقه وی به مرحوم آیت الله موسوی امام جمعه اسبق همدان در جوار مزار این بزرگوار به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha