آیت‌الله علم‌الهدی: نیروی انتظامی پناهگاه مردم است

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروزه نیروی انتظامی از کانون وحشت زمان طاغوت به پناهگاه مردم مبدل شده که این بسیار ارزشمند است و باید این احساس پناهگاه بودن را تقویت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید احمد علم الهدی، وی روز شنبه در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی خراسان رضوی افزود: شماره ۱۱۰ این روزها برای مردم نخستین گام برای حل مشکلشان است که شما عزیزان باید مراقب این فضا باشید و سریع به خواسته های مردم رسیدگی کنید.

وی ادامه داد: نظام ما، نظامی مردمی است و لذا نیروی انتظامی هم مجری قانون‌های مردمی است که هر مقدار اتصال و همدلی‌اش با مردم بیشتر باشد، نیرومندتر و قدرتمندتر است. قدرت شما نه سلاح که قدرت اعتماد و پشتیبانی مردم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه روستاهای مرزی ما اغلب آسیب پذیرترین قشر مردم را دارند، افزود: این عزیزان در فقر و محرومیت به سر می برند و شما مرزبانان باید تا جایی که می‌توانید به این عزیزان کمک کنید و انشاالله محرومیت مرزنشینان رفع شود تا بازهم اتصال مردم با شما عزیزان بیشتر شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه ما در جامعه انقلابی خویش نقاط حساسی داریم که باید مراقب آن باشیم، اضافه کرد: معمولا جریان پلیس در دنیا به جای اینکه جریان مهربانی در کنار مردم باشد یک جریان سلطه گر و قدرتمند است تا بتواند قانون را اجرا کند که طبیعتا این سلطه گری برای اجرای قانون باعث می‌شود که مردم از پلیس فاصله بگیرند و از او وحشت داشته باشند.

وی گفت: خوشبختانه در کشور ما به برکت این نظام اسلامی که این نظام ریشه در اعتقادات مردم دارد، اجرای قانون در بین مردمی که معتقد به قانون هستند ساده‌تر و توام با مهربانی است و از این حیث خدمات پلیس برای مردم ملموس و محفوظ است. پلیس برای اجرای قانون در کنار مردم است و این امتیاز در کشور ما وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: در جامعه اسلامی، قوانین ما برگرفته از شرع مقدس است قوانین برای مردم قداست دارد و مبانی ایدئولوژیک آنان است و لذا مجری این قانون هیچ وقت یک چهره زمخت و نامطلوب ندارد بلکه یک چهره اجرای دین به خودش می‌گیرد و شما با مردمی روبه رو هستید که غیر از اینکه شما را صاحب رسالت امنیت می دانند، مجری قرآن و دین می دانند.

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیروی انتظامی در کشور ما در حال ارتقا و پیشرفت است و پویا به جلو پیش می رود، افزود: هیچ وقت این نیرو، فرسودگی را طی نمی کند چرا که ما هر سال به مناسبتهای هفته نیروی انتظامی، کارنامه سال گذشته آن را که می‌بینیم از کرامات و یک اقتدار بیشتری برخوردار است. شما عزیزان برای حفظ مرزهای ما در تحولات خاورمیانه هم بسیار زحمت کشیدید که این خودش مایه اقتدار و سرافرازی است.

هفته نیروی انتظامی امسال به دلیل همزمانی با ایام پایانی ماه صفر با یک هفته تاخیر از امروز ۱۷ مهرماه آغاز شد و مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه نظامی و انتظامی خراسان‌ رضوی نیز در نخستین روز از هفته نیروی انتظامی در مشهد با حضور جمعی از مسوولان نظامی، امنیتی و استانی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha