۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴
کد خبر: 84498755
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایثار جان در رفسنجان به ایستگاه ششم رسید

۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴
کد خبر: 84498755
ایثار جان در رفسنجان به ایستگاه ششم رسید

کرمان - ایرنا - مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه از اول سال جاری تاکنون ۶ مورد اهدای عضو در رفسنجان ثبت شده است گفت: امروز نیز سه عضو بدن مردی ۵۱ ساله اهل این شهرستان به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

به گزارش ایرنا، زهرا عظیمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان افزود: احمد اسماعیلی مرد ۵۱ ساله رفسنجانی روز گذشته با ضایعه مغزی توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل و با انجام احیا در بخش آی. سی. یو ۲ بستری شد.

عظیمی با اشاره به اینکه ضایعه مغزی نوعی آسیب به هر قسمت از مغز است و این آسیب یا تخریب هر قسمت از مغز موجب التهاب، نقص یا تخریب سلول های مغزی یا بافت مغزی می شود اظهار داشت: امّا تلاش کادر درمان برای درمان وی بی نتیجه بود و پزشکان متخصص مرگ مغزی این مرحوم را امروز اعلام کردند.

وی ضمن قدردانی از خانواده داغدار مرحوم اسماعیلی که رضایت نامه اهدای عضو را امضا کرده تا این عمل خداپسندانه موجب نجات زندگی و جان سه بیمار شود، قدردانی و تصریح کرد: این خانواده نیز به فرهنگ حسنه اهدای عضو پاسخ نیکو دادند.

مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تیم برداشت اعضا از کرمان به بیمارستان علی بن ابی طالب اعزام و ۲ کلیه و کبد مرحوم اسماعیلی را به منظور پیوند عضو به کرمان و شیراز ارسال کردند.

عظیمی با اشاره به اینکه روز گذشته نیز سه عضو مرحومه بانو "محمدرضایی" نیز به منظور نجات جان بیماران نیازمند در این بیمارستان برداشته و ارسال شد گفت: امروز نیز ششمین   اهدای عضو در سال جاری در این بیمارستان رقم خورد.

وی با بیان اینکه اهدای عضو دل های غمگین را شاد می کند، مرگ را به زندگی بخشیدن تبدیل کرده و رویا را به واقعیت تبدیل می کند افزود: اهدای عضو لحظات طلایی دارد و اگر به موقع انجام نشود، ممکن است اعضا به درد پیوند نخورند.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال کرمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha