بیش از ۱۴۰ هزار دُز واکسن کرونا در قشم تزریق شد

قشم- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: تا امروز بیش از ۱۴۰ هزار و ۶۹۷ دُز واکسن در این شهرستان تزریق شده است که از این تعداد ۱۰۱ هزار و ۷۶۱ نفر دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

حمیدرضا بهزادی روز سه‌شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس این آمار بیش از ۳۸ هزار و ۹۲۸ نفر نیز دُز دوم واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیش از ۸۳ درصد مردم قشم، دُز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند که پس از تزریق دُز دوم، ایمنی مردم قشم به سطح قابل قبولی می‌رسد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم تصریح کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۳۱۹ دانش‌آموز نیز واکسن کرونای خود را تزریق کرده‌اند و برای بازگشایی مدارس لازم است حداقل ۷۵ درصد از این افراد واکسن تزریق کنند.

وی افزود: از زمان شیوع کرونا تا کنون ۲۴۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در قشم جان خود را از دست دادند که ۱۴۵ نفر از آنان از ابتدای امسال جان باختند.

بهزادی ادامه داد: تا کنون ۵۳ هزار و ۹۲۳ نفر آزمایش کرونا داده‌اند که ۱۱ هزار و ۷۳۹ نفر از این آزمایش‌ها مثبت بوده و بیش از سه هزار نفر نیز در بیمارستان بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بعد از تزریق واکسن نیز الزامی است، اظهار کرد: هم اکنون چهار نفر در بخش کرونا بیمارستان پیامبر اعظم بستری هستند که نشان دهنده تاثیر مثبت واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کاهش بیماری است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha