امام جمعه بوشهر: فعالیت‌های جمهوری اسلامی در حوزه دریایی غرورآفرین است

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: یکی از مولفه‌های اقتدار و صلابت هر نظام قدرت دریایی است و فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در این حوزه غرورآفرین است.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در دیدار فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در بوشهر افزود: مدیریت دریایی هر کشور نشان از صلابت و اقتدار آن کشور است و کشورهایی که از این توانمندی بی‌بهره‌اند دچار چالش و ضعف هستند.

وی حضور در آب‌های بین‌المللی و اقیانوس‌ها را نشان از توانمندی کشورها عنوان کرد و گفت: خلیج‌فارس کانون تحولات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است به گونه‌ای که بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و نظامی جهان در حوزه خلیج‌فارس است و امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش و سپاه پاسداران در مدیریت دریا از توانایی بالایی برخوردار هستند.

صفایی بوشهری با تاکید بر ضرورت تدوین سند طرح جامع دریانوردی افزود: تولید اقتصاد دریا پایه، امنیت دریایی و حمایت از حوزه پیشرفت دریا محور در کشور امری مهم و ضروری است.

وی با اشاره به اهمت اقتصاد کرانه‌ای گفت: در کشورهای مختلف ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی از اقتصاد دریا حاصل می‌شود این درحالی است که اقتصاد دریا پایه در ایران کمتر از ۲ درصد است و با اجرای طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای باید این ظرفیت افزایش یابد.

صفایی بوشهری اضافه کرد: امنیت دریایی، اقتصاد کرانه‌ای و دریا پایه بستری برای پیشرفت به شمار می‌رود و امروز با حمایت‌ نیروی دریایی هم محصول تولیدی و اقتصادی به مقصد می‌رسد و هم اقتدار نظامی و توانمندی دفاعی ایران به رخ جهانیان کشیده می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز توان و قدرت نیروی دریایی راهبردی ارتش در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار و دیپلماسی دریایی ارتقا یافته و حضور در آب‌های آزاد بین‌المللی نشان از اقتدار نظام اسلامی ایران است.

امام‌جمعه بوشهر باتأکید بر توجه به پیشرفت در عرصه ستاد و صف و آموزش بیان کرد: خودکفایی در تولید تجهیزات و رسیدن به مرجعیت امری مهم است که ایجاد دانشگاه دریایی ارتش بر اساس سند چشم‌انداز توسعه و پیشرفت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تولید صنایع و تجهیزات نظامی سطح و زیرسطح فوق روز را مورد تأکید قرار داد و افزود: اکنون نیروی دریایی ارتش در دستیابی به تجهیزات و صنایع نظامی به موفقیت‌هایی دست یافته که باید این مهم ارتقا یابد.

امام جمعه بوشهر فرهنگ جهاد دریایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: فعالیت و خدمات نیروی دریایی ارتش به عنوان جهاد دریایی معرفی می‌شود که دارای جایگاه مهم معنوی است.

وی تاکید کرد: استان بوشهر با ۹۳۶ کیلومتر مرز دریایی با خلیج‌فارس و ۷۰۷ کیلومتر کرانه و ساحل از دیر باز در حوزه دریایی و دریانوردی نقشی مهم داشته است به گونه‌ای که نخستین ناو و کشتی جنگی ایران در دوره قاجار وارد خلیج‌فارس و بندر بوشهر شد.

صفایی بوشهری افزود: توجه به ایجاد دانشکده دریایی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز تولید محصولات دریایی دانش‌بنیان بر اساس آمایش سرزمینی و ظرفیت‌های دریایی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha