۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۰۱
کد خبرنگار: 1448
کد خبر: 84500768
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حدود ۷۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال قائمشهر واکسینه شدند

ساری – ایرنا – رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر، گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون بیش از ۷۲.۹ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

دکتر محمد گران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه بیماری کرونا تا کنون ۲۷۴ هزار و ۹۴۴ دز واکسن در سطح شهرستان قائمشهر تزریق شده که شامل ۱۸۹ هزار و ۷۷۲ نفر معادل ۷۲.۹ درصد جمعیت هدف شهرستان دز اول و ۸۵ هزار و ۱۷۲ نفر یعنی ۳۱.۱ درصد جمعیت هدف شهرستان دز دوم است.

وی اظهار کرد: افرادی که واکسن دریافت کردند باید تمام توصیه های بهداشتی اعم از رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست و شوی مداوم دست ها و جلوگیری از حضور در دورهمی ها را مد نظر قرار دهند و جدی بگیرند.

به گزارش شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر، هم اکنون ۳۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های قائمشهر بستری هستند که این عدد به نسبت دو روز گذشته افزایش یافته است. شمار بستری بیماران کرونایی روز ۱۷ مهرماه ۲۷ نفر بوده است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های قائمشهر بستری و ۶ نفر هم ترخیص شدند و هیچ مرگی از بیماران کرونایی این شهرستان ثبت نشد. با این حال روند افزایش مراجعات بیماران سرپایی در مراکز درمانی این شهرستان طی دو روز اخیر قابل مشاهده است. در حالی که بار مراجعات سرپایی در روز ۱۷ مهرماه ۴۴ نفر بود، اما در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۱۲ نفر رسیده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر با ابراز نگرانی از افزایش بار مراجعات سرپایی به بیمارستان های این شهرستان گفت: با توجه به بازگشایی تالارها و رستوران ها و پایین آمدن رعایت پروتکل ها احتمال این که دوباره در شرایط وخیم کرونایی قرار بگیریم وجود دارد. اما امیدواریم شاهد پیک جدید کرونا در این شهرستان نباشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha