۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۸:۱۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84502366
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درگیری‌های نژادی، تورم و سلامت ازدواج، سه نگرانی جامعه آمریکا

تهران-ایرنا- تحقیقات جدید نشان می دهد که تورم، درگیری های قومی و نژادی و سلامت ازدواج دغدغه اصلی شهروندان آمریکا را تشکیل می دهد و این درحالی است که بر اساس شواهد و قرائن، خانواده های آمریکایی نهادهای  آسیب پذیری در جامعه مدرن این کشور هستند.

به گزارش ایرنا روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی در این خصوص نوشت: نتایج تحقیقات انجام شده با نظرسنجی از خانواده های آمریکایی نشان می دهد تورم یکی از اصلی ترین نگرانی های آنها را تشکیل می دهد اما دو قطبی شدن نژادی با فاصله کمتری در رتبه دوم عوامل نگران کننده قرار دارد.

آمریکایی ها همچنین نگران اعتماد به نهاد ازدواج به عنوان یکی دیگر از مسائل کلیدی هستند. نظرسنجی سالانه که مرکز مطالعات انتخابات و دموکراسی در دانشگاه برمنگام و  روزنامه آمریکایی «دیزرت نیوز» منتشر شده است، این موضوع را تایید می کند. نظرسنج هایی از موسسه یوگاو این نظرسنجی را در تابستان سال ۲۰۲۱ انجام داده اند.

نتایج این نظرسنجی حکایت از آن دارد که در ارتباط با اقتصاد و خانواده ها، تورم در وهله نخست، عامل نگران  کننده خانواده های آمریکایی است و ۳۹ درصد از مردم نگران تورم هستند ولی دیگر فاکتورهای تعیین شده از سوی نظرسنج ها شامل فقدان کمک دولتی، بدهی ملی یا بیکاری ۳۰ درصد از مردم آمریکا را با دغدغه هایی مواجه کرده است.

جمهوریخواهان بیش از دموکرات ها نگران نرخ تورم هستند و ۵۲ درصد در مقابل ۲۹ درصد از دموکرات ها در این زمینه نگرانی دارند و این عامل همچنان با اختلاف زیاد نسبت به سه عامل دیگر اقتصادی، مردم را نگران می کند.

مساله نژادی و نژاد پرستی در آمریکا و نحوه تدریس تاریخ نژادی در مدارس آمریکا نیز عامل اختلاف برانگیز دیگری در بین خانوارهای آمریکایی است.

کریستوفر اف کارپوویتز مدیر مرکز مطالعات انتخابات و دموکراسی گفت: دموکرات ها و جمهوریخواهان دید متفاوتی نسبت به چالش های نژادی در کشورشان دارند. اولویت های آنها نیز درباره نحوه مدیریت چنین چالش هایی در مدارس متفاوت است و این شامل نه تنها ساعاتی که در مدارس صرف این موضوع می شود بلکه نوع دروس ارائه شده در مدارس است.

وی گفت پیشرفت های درباره کیفیت مسائل نژادی به مرور زمان ایجاد شده است اما درباره دروس تدریس شده در مدارس اختلاف نظرات افزایش یافته است.

این نظرسنجی همچنین نشان داده که ازدواج و ازدواج سالم همچنان در دوران همه گیری در آمریکا یک دغدغه اصلی برای خانواده های آمریکایی بوده است.

کریستوفر گفت:  فکر می کنم که ما شاهد شواهد و قرائن بیشماری هستیم که نشان می دهد خانواده ها نهادهای آسیب پذیری در جامعه مدرن هستند و این روند همچنان ادامه دارد.

این گزارش خاطرنشان می کند مردم با احتمال کمتری بیان می کند که وضعیت زندگی خانوادگی آنها در دوران کووید-۱۹ قوی تر شده است و این می تواند به دلیل استرس های مربوط به این دوران باشد.

به گفته کارپوویتز، یکی از عامل های احتمالی استرس در سال جاری، کمک های مالی کرونایی خواهد بود که در دولت های دونالد ترامپ و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بسیاری از خانوارهای آمریکایی را از بحران مالی حفظ کرد. مادران سرپرست خانوار با بیشترین چالش مواجه خواهند بود و این گروه در دوران همه گیری به احتمال بیشتری بحران اقتصادی را تجربه خواهد کرد.

کارپوویتز یکی از نکات کلیدی این گزارش را تاثیرات بلندمدت کرونا بر خانواده ها عنوان کرد و گفت همه گیری در خانواده های مختلف تاثیرات متفاوتی داشته است.

وی گفت در بین خانواده های هیسپانیک تبار از هر پنج خانواده یکی می گوید یکی از اعضای خانواده یا خویشاوند خود را به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند. این دو برابر آمار مرگ و میر کرونایی در خانوارهای سفیدپوست است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha