۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84502426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار گناباد:با محتکران آرد در این شهرستان بدون اغماض برخورد می‌شود

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: برخورد با محتکران و دلالانی که آرد یارانه ای را در این شهرستان انبار، قاچاق و فروش غیر مجاز می کنند با قاطعیت و بدون اغماض خواهد بود.

حامد قربانی سه شنبه شب در جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا در گناباد افزود: باید با افزایش نظارتها بر عرضه و توزیع آرد یارانه ای افراد و دلالانی که آن را احتکار می کنند و به قیمت آزاد به فروش می رسانند شناسایی و با قاطعیت با آنان برخورد شود.

وی ادامه داد: فردی که ۴۰۰ و یا هزار  کیسه آرد در خانه اش احتکار می کند به طور یقین  به دنبال نیتهای سوء و فروش آنها به قیمتهای آزاد و یا بالاتر است و باید با افرادی که خارج از  سامانه انبارها نسبت به عرضه و فروش اقلام اساسی و از جمله آرد اقدام  می  کنند برخورد کرد.

فرماندار گناباد گفت: سهمیه افرادی که در منزل، نان پخت می کنند در یک بازه زمانی مشخص حداکثر یک کیسه است و افرادی که مقادیر زیاد و یا بیش از ۱۰۰ کیسه آرد در منازل خود احتکار می کنند به دنبال فروش آنها با قیمتهای آزاد هستند و باید به صورت ریشه ای با عرضه آرد یارانه  ای به قیمت آزاد در این شهرستان برخورد شود.

قربانی با اشاره به این که ما مکلف به حمایت از تولیدات داخلی و برخورد با معضل قاچاق کالا هستیم افزود: مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی و نهاده  های دامی در گناباد نیازمند عزم  جدی مسوولان و دست اندرکاران مربوطه است.

او ادامه داد: اگر چه تعداد واحدهای دامداری بدون دام که با سوء استفاده، نهاده های دامی یارانه ای دریافت می کردند در گناباد کاهش یافته است ولی باید نقاط ضعف این مساله  شناسایی و با رفع آنها این معضل کاهش یابد.

فرماندار گناباد لزوم برخورد قاطع با قاچاق سوخت در گناباد را یادآور شد و گفت:  برخی از  جایگاههای عرضه سوخت از طریق دریافت کارتهای سوخت افراد مبادرت به قاچاق سوخت می کردند که مسوولان مربوطه باید با تیزبینی مانع از این مساله شوند.

قربانی افزود: برای جلوگیری از خروج چوب قاچاق از گناباد باید هر گونه انتقال چوب از این شهرستان  به دیگر نقاط استان خراسان رضوی و کشور بر اساس مجوز جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و فرماندهی انتظامی انجام و از هر گونه انتقال غیر قانونی چوب جلوگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب گناباد ۲ هفته پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از کشف و ضبط ۱۲ تن آرد احتکار شده در قالب ۳۰۰ کیسه از منزل یکی از مسوولان اتاق اصناف این شهرستان خبر داده و گفته بود: این کیسه ها شامل آرد سهمیه ای یارانه ای و نیمه یارانه ای بود که از منزل یکی از مسوولان اتاق اصناف که خود وظیفه نظارت بر بازار را عهده دار است کشف شد.

سه هزار و ۴۰۰ واحد صنفی از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد فعال است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha