۸۰ میلیارد ریال برای ایمن سازی رودخانه گزسیریک هزینه شده است

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: ۸۰ میلیارد ریال برای ایمن سازی رودخانه گز در شهرستان سیریک این استان هزینه شده و ۵۰ میلیارد ریال دیگر هم بایستی برای تکمیل داک حفاظتی آن هزینه شود.

مهرداد حسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید خود از عملیات ایمن سازی این رودخانه، افزود: هفت کیلومتر لایروبی و سه کیلومتر دایک حفاظتی در برای ایمن سازی احداث شده که بایستی تکمیل شود.

وی ادامه داد:‌ معارض‌های محلی برای تکمیل بخش باقی‌مانده دایک حفاظتی رودخانه گز وجود دارد که تأکید شده رضایت آنها محلی کسب شود و هر چند افراد محلی سندی برای اثبات سخنان خود ندارند اما آثار فعالیت‌ های خود و گذشتگان‌شان در آنجا وجود دارد و به همین جهت کسب رضایت آنان اهمیت دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت:‌ رودخانه گز یکی از نقاط حادثه خیز هرمزگان است که سرشاخه‌های آن در شهرستان بشاگرد قرار دارد و می‌تواند منجر به خسارت‌های فراوانی در زمان بارندگی و سیلاب شود.

حسن زاده اشاره کرد:‌ تکمیل اقدام‌های حفاظتی رودخانه‌گز در سیریک افزون‌ بر پنج هزار نفر را از سیل‌های احتمالی محافظت می‌کند و می‌تواند از مسدود شدن راه‌های روستاهای این شهرستان در زمان بارندگی جلوگیری کند.

وی یادآور شد: فصل بارندگی درحال نزدیک شدن است و امید می‌رود تا ۲ یا سه هفته دیگر عملیات ایمن سازی رودخانه یاد شده به اتمام برسد، سرمایه لازم هم از اعتبارهای سیل سال ۹۸ تأمین شده و ظرفیت دیگری هم در بودجه سالانه وجود دارد که می‌توان استفاده کرد.

۲۰ هزار کیلومتر رودخانه در هرمزگان وجود دارد که پنج هزار کیلومتر از این رودخانه‌ها نزدیک مراکز جمعیتی و مهم هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha