شرایط کرونایی هویت یابی دانشجویان را به خطر انداخته است

تهران - ایرنا - سرپرست دانشگاه علامه‌ طباطبایی گفت: شرایط کرونایی هویت یابی دانشجویان را به خطر انداخته است.  

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، عبدالله معتمدی روز چهارشنبه در همایش کرونا، دانشجویان و سلامت روانی، اجتماعی و معنوی که با حضور متخصصان و  کارشناسان مسایل اجتماعی و روان شناختی دانشجویان آغاز ،  به چگونگی تاثیرات کرونا در سلامتی دانشجویان اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط کرونایی در جامعه تمرکز ، احساسات و سلامت روانی، اجتماعی و معنوی دانشجویان را تهدید می کند.  

وی کاهش تاب آوری، ایده آل گرایی و مشکلات شناختی، پیامدهای اقتصادی، بهداشتی، اجتماعی، آموزشی، سیاسی، تربیتی و فرهنگی و روانی را از دیگر آثار بحران کرونا روی دانشجویان عنوان کرد.

وی ترس از بیمار شدن و مرگ، اجتناب از مراجعه به بیمارستان یا مراکز درمانی به دلیل ترس از وجود عفونت دراین مراکز ، ترس از ناتوانایی کار در دوران انزوا، اخراج از کار و از دست دادن درآمد خود را از واکنش های رایج افرادی که از کووید ۱۹ متاثر شده اند، عنوان کرد.  

سرپرست دانشگاه علامه‌ طباطبایی افزود: احساس ناتوانی در محافظت از خود و ترس از مرگ عزیزان بر اثر ویروس، ترس از اینکه قرنطینه آنها را از عزیزان و مراقبین جدا کند، احساس افسردگی، درماندگی، کسالت و تنهایی به دلیل انزوا را از دیگر واکنش های رایج افرادی که از کووید ۱۹ متاثر شده اند، است.  

معتمدی به آسیب دیدگی معنوی دانشجویان ناشی از شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: کاهش علایق معنوی، تعارض با هستی خود، تعارض با معنی زندگی، کاهش فعالیت های خلاقانه و تعارض با باورهای انسانی از عوارض کرونا بر دانشجویان است.  

همایش کرونا، دانشجویان و سلامت روانی، اجتماعی و معنوی صبح امروز - چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰- با حضور متخصصان مسایل اجتماعی و روان شناختی دانشجویان کشور به همت دانشکده رفاه در سالن همایش های بنیاد رفاه آغاز به کار کرد.

 این همایش دو روزه با همکاری دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، مرکز مشاوره دانشگاه تهران، انجمن‌های علمی روانشناسی و مشاوره ایران و نیز همکاری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به شکل حضوری و مجازی و با استقبال استادان و دانشجویان برگزار شده است.

«اختلالات روانی، کرونا و سوگ ابراز نشده، کرونا خانواده و فرزندان، کرونا و آموزش مجازی، کرونا، سرمایه و اعتماد اجتماعی، کرونا و رسانه، کرونا و مسولیت‌های مدنی و کرونا، نقش دولت و مسوولین» از جمله محورهای این همایش است.

بیش از ۱۵۰ مقاله و چهار میزگرد تخصصی شامل «کرونا، سلامت زیستی، روانی و اجتماعی و معنوی، آسیب شناسی و مداخلات درمانی، کرونا، خانواده و سبک زندگی، کرونا، فرهنگ، رسانه، آموزش مجازی، کرونا، چالش های حقوقی و حمایت از حقوق شهروندان» با حضور متخصصان مسایل اجتماعی و روان شناختی دانشجویان کشور از وزارت علوم، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه پیام نور، دانشکده رفاه، دانشگاه بقیه الله (عج)، دانشگاه شهید رجایی، دانشگاه امام صادق (ع) و دانشکده صدا و سیما در این همایش دو روزه ارایه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha