اولین نمایشنامه جهادگران عرصه سلامت در استان همدان تدوین شد

همدان-ایرنا- مدیر ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان از تهیه و تدوین اولین نمایشنامه رادیویی جهادگران عرصه سلامت با عنوان «عطر یاس» در استان خبر داد.

«محمد برخوردار» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایش رادیویی به عنوان نخستین اثر در زمینه جهادگران عرصه سلامت، به زودی از رادیو مرکز همدان پخش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این نمایش ۳۰ دقیقه ای برگرفته از کتاب «ایستاده در مه» جهادگران عرصه سلامت استان همدان به نویسندگی «لیلا گودرزیان فرد» و مصاحبه گری «عاطفه ابرار پیراسته» است، اظهار داشت: به دلیل اینکه برخی از این جهادگران تمایلی به ذکر نام خود در کتاب و یا در نمایشنامه نداشتند با محفوظ ماندن موضوع کلی داستان، شخصیت ها تغییر پیدا کردند.

مدیر ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان ادامه داد: از پیشکسوتان و شخصیت های برتر هنری استان برای اجرای این نمایش بهره گرفته شده و از جمله بازیگران این نمایشنامه می توان به «منیژه احمدی، سعید محمودیان، بهناز احمدی و اکرم ترابیان» اشاره کرد.

برخوردار گفت: این نمایش رادیویی به تهیه کنندگی «نسرین والا مقام» و کارگردانی «بهاره جلیلیان» تهیه شده که هفته آینده رونمایی و از رادیو همدان پخش می شود.

وی با اشاره به جذابیت این اثر با یک موضوع نو برای مخاطبان، افزود: ناظر و مجری این طرح بنیاد حفظ آثار استان همدان است که با همکاری امور روحانیت بنیاد تهیه و تنظیم شده است.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان تا کنون ۲۱ کتاب شنیداری در بخش های کودکان، شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم را تهیه و منتشر کرده است.بنیاد استان همدان در سال گذشته با چاپ ۱۱۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس رتبه نخست کشوری را به دست آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha