۱۳ هزار زوج نابارور خدمات درمانی علوم پزشکی مشهد را دریافت کردند

مشهد- ایرنا- استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از سال ۹۴ تاکنون حدود ۱۳ هزار زوج نابارور به مرکز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه و خدمات درمانی مناسب دریافت کردند.

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر نیره خادم با بیان اینکه سه و نیم میلیون نابارور در کشور وجود دارند که ۷۵ درصد آنان به دلیل اطلاع نداشتن از موفقیت‌های درمانی هیچ اقدامی نمی‌کنند، افزود: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد زوج‌های نابارور موفق می شوند خدمات تخصصی ناباروری دریافت کنند.

وی ادامه داد: پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی و بهره‌مندی از روش‌های درمانی جدید مانند میکرو اینجکشن و "ای.یو.آی" و "ای.وی.اف" به درمان بیماران کمک موثر می‌کند.

استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کوتاه‌ترین دوره درمان ناباروری ۲ ماه است که هزینه آن در مرکز خصوصی ۱۶۰ میلیون ریال و در مراکز دولتی ۹۰ میلیون ریال می‌باشد که تحت شرایطی ۴۰ درصد آن توسط دولت پرداخت می شود.

وی افزود: طی ۲۵ سال خدمت مراکز درمان ناباروری در خراسان رضوی بیش از صد هزار سیکل تخصصی نازایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده که ماحصل این تلاش ها تولد بیش از سی هزار نوزاد به روش "ای.وی.اف" است.

دکتر خادم ادامه داد: در حال حاضر جدیدترین روش‌های ناباروری در مشهد انجام می‌شود بطوریکه این خدمات با خدمات برخی کشورهای خارجی در بخش درمان ناباروری قابل رقابت است. 

وی گفت: با ارایه خدمات درمانی به شکل دولتی در مسیر خدمت رسانی به زوجین نابارور، گام‌های موثری برداشته شده و در حال حاضر مشهد قطب درمان ناباروری در شمال شرق کشور است. 

مرکز ناباروری نوین سال ۱۳۸۶ به عنوان نخستین مرکز خصوصی ناباروری شرق ایران فعالیت خود را آغاز کرد. همه اقدامات درمانی ناباروری و عملهای جراحی مربوط به نازایی در این مرکز انجام می شود.

روزانه ۱۰۰ بیمار از خراسان رضوی و دیگر استانهای کشور و همچنین بیمارانی از خارج کشور در این مرکز پذیرش می‌شوند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. این دانشگاه به عنوان قطب پزشکی در شرق کشور دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha