۲۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۱۲
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84507325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ هزار نفر از خدمات ناظران سلامت کردستان بهره‌مند شدند

سنندج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: جوانان و امدادگران این جمعیت طی ۶ ماه نخست سال جاری در طرح ناظران سلامت شهید سلیمانی به ۲۰۰ هزار نفر خدمات آموزشی، بهداشتی و غربالگری ارائه کردند.

به گزارش ایرنا، پیام جلالی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طرح ناظران سلامت شهید سلیمانی در کردستان، ۱۳۲ پایگاه برای ارائه خدمات فعال بودند و ۲ هزار و ۳۸۰ نفر مرد و ۳ هزار و ۷۹۰ نفر زن در این طرح با همکاری شبکه بهداشت حضور فعالی داشتند.

وی با اشاره به روند اجرای طرح ناظران سلامت و همکاری هلال احمر جهت پیشگیری از ویروس کرونا، افزود: تاکنون طرح های بشردوستانه زیادی توسط اعضای هلال احمر برای کاهش بیماری در استان اجرا شده است و جوانان و امدادگران با نظارت و بازدید بر اماکن عمومی و ادارات با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ارایه آموزش‌های عمومی حضور یافتند و در صورت لزوم اقدام لازم را انجام داده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اضافه کرد: طرح ناظران سلامت شهید سلیمانی در زمینه کنترل و نظارت بر اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی و راهی برای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا است.

جلالی گفت: این طرح از سال گذشته آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و جوانان هلال احمر کردستان با لباس مخصوص این سازمان به نظارت می‌پردازند.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر فعالیت دارند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha