تامین آب شرب پایدار کلات نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال است

مشهد- ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کلات در خراسان رضوی گفت: تحقق مصوبه سفر اسفند ماه پارسال استاندار به این شهرستان در زمینه تامین آب شرب پایدار به تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

رضا رمضان‌پور روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر مطالعات طرح جامع تامین آب شرب شهر کلات و چند روستای منطقه در حال انجام است.
وی ادامه داد: در پی ابلاغ  مصوبه سفر استاندار برای تامین آب شرب شهر کلات، حفر یک حلقه چاه آهکی در دست مطالعه قرار گرفت که بخشی از آن انجام شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کلات این طرح را زمان بر و نیازمند اعتبار دانست و گفت: مبلغ مورد نیاز این طرح باید از محل منابع مالی صندوق توسعه ملی تامین شود.

وی با اشاره به رسالت شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در توزیع آب مشترکان افزود: این شرکت با توجه به پیش بینی احتمال بروز مشکل تامین آب در کلات از آغاز سال ۹۸ مطالعات مربوط به تامین پایدار آب قابل شرب این شهرستان را در دستور کار قرار داده است.
رمضان پور ادامه داد: با هدف تامین آب شرب در کوتاه مدت، اقداماتی نظیر کف شکنی، لایروبی و جابه‌جایی تعدادی از منابع آب کلات در دستور کار قرار دارد و آبرسانی سیار نیز همچون گذشته به روستاهای این شهرستان در حال انجام است.

فرمانداری کلات نیز پیش از این اعلام کرده بود از ۴۰ مصوبه سفر ۲۹ اسفند ماه پارسال استاندار خراسان رضوی به این شهرستان فقط چهار مصوبه به شکل کامل محقق شده است.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار کلات نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طرح تامین آب شرب شهری و روستایی کلات و حفر چاه فقط ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

ابوالفتح لشکری افزود: در صورت تداوم کم توجهی به این طرح مهم این شهرستان با مشکلات جدی در تامین آب شرب مواجه خواهد شد.  

جمعیت شهرستان مرزی کلات بر اساس آخرین سرشماری رسمی ۳۷ هزار نفر است که ۱۲ هزار نفر از این تعداد در چهار شهر کلات نادر، حسن آباد لائین، چنار و زاوین و بقیه در ۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان سکونت دارند.

مرکز شهرستان کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha