مدیر یک خیریه: هزینه نگهداری از معلولان در ایام کرونا افزایش یافته است

مشهد- ایرنا- رییس هیات مدیره و مدیرعامل موسسه خیریه "شکوه مهر" مشهد گفت: از زمان شیوع کرونا و محدودیتهای ضروری ناشی از آن شاهد کاهش میزان مشارکت خیران و حضور آنان برای ملاقات با معلولان با هدف حفظ سلامت همگان بودیم اما در چنین شرایطی هزینه‌های نگهداری ۲ برابر افزایش یافته است.

محمدهادی اشرافی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت حدود ۲ سال گذشته از شیوع ویروس کرونا و اجرای قرنطینه و اعمال محدودیتهای ترددی، تمامی برنامه‌های ملاقات و حضور خیرین و نیکوکاران در مراکز نگهداری معلولان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست این مجموعه و سایر موسسات خیریه متوقف شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، برگزاری بازارچه‌ها و مراسم همدلی که با مشارکت خیرین، محصولات و دست‌سازهای کودکان به فروش می‌رفت نیز به طور کامل لغو شد.

مدیرعامل این موسسه خیریه گفت: مشارکت نیکوکاران طی دوران کرونا ۳۰ درصد کاهش یافته است و با توجه به افزایش تورم و هزینه‌های مختلف، نگهداری از کودکان و معلولان تحت پوشش این میزان کاهش بسیار ملموس‌تر و مشهودتر است.

اشرافی افزود: سرانه نگهداری افراد تحت پوشش هم اکنون به صورت میانگین بین ۴.۵ تا پنج میلیون تومان است که در مقایسه با ۲ سال پیش و قبل از شیوع کرونا ۲ برابر شده است و این در حالی است که برخی معلولان و کودکان تحت پوشش، نیازمند اعمال جراحی متعدد نیز هستند که هزینه آنها نیز بر میزان سرانه نگهداری افزوده است.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد افراد تحت پوشش، مشمول دریافت یارانه بهزیستی می‌شوند که این یارانه جوابگوی حدود ۳۰ درصد هزینه های نگهداری این افراد است و بقیه باید از محل کمک و مشارکت خیرین تامین شود.

او اضافه کرد: در حال حاضر ۲۴۰ معلول و ۱۲۰ کودک بی‌سرپرست سالم در این مرکز تحت پوشش قرار دارند.

موسسه خیریه "بوستان شکوه مهر" مشهد به صورت هیات امنایی و تحت نظارت سازمان بهزیستی به شماره ثبت ۳۲۲۸ در سال ۱۳۹۱ تاسیس شده و جزء بزرگترین مجموعه‌های توانبخشی و حمایتی کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha