هشت طرح عمرانی در کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در حال اجراست

شهرکرد- ایرنا - سرپرست امور کتابخانه‌های عمومی‌ چهارمحال‌وبختیاری به اجرای هشت طرح تعمیراتی و مطالعاتی در کتابخانه‌های زیر مجموعه این نهاد اشاره کرد و گفت: برای انجام این طرح‌ها،پنج میلیارد و۸۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است که با رعایت توازن منطقه‌ای برای اجرای برنامه‌های بهسازی هزینه می‌شود.

احمد فرهادی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: عملیات بهسازی کتابخانه حافظ شهرکرد، محوطه‌سازی و تعمیر ورودی کتابخانه ملاصدرای فرخشهر و تعمیرات داخلی ساختمان کتابخانه‌های روستای آورگان، شهید باهنر اردل، عمان سامانی سامان و داراب افسر بختیاری شهر چلگرد از جمله برنامه‌های عمرانی این نهاد در استان به شمار می‌رود.

وی از کتابخانه مولوی شهرکرد به عنوان کتابخانه اصلی و استاندارد موجود در استان نام برد و تصریح کرد: ضرورت تغییر در چیدمان معماری این کتابخانه‌ها به منظور بهبود فضای خدمات‌دهی موجب شد تا  اجرای یک دستگاه پله جدید و همچنین بالابر در این کتابخانه در دستور کار قرار گیرد که هم‌اکنون مراحل مطالعاتی و تهیه نقشه برای این اقدام در حال اجراست و امید می‌رود به زودی عملیات عمرانی در این کتابخانه نیز آغاز شود.

فرهادی به اختصاص ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع زمین در شهرک منظریه شهرکرد برای احداث یک باب کتابخانه عمومی اشاره کرد و یادآور شد: این طرح نیز در مرحله انتخاب مشاور قرار دارد که پس از بررسی و تصویب تلاش خواهد شد ساخت این کتابخانه هر چه سریع‌تر آغاز شود تا بتوان در آینده‌ای نزدیک، ارائه خدمات فرهنگی در این شهرک را نیز از طریق کتابخانه عمومی دنبال کرد.

سرپرست امور کتابخانه‌های عمومی‌ چهارمحال و بختیاری همچنین درباره عملیات عمرانی کتابخانه حافظ شهرکرد گفت: بر اساس درخواست اعضای کتابخانه برای حذف نورگیر موجود در سقف طبقه دوم و افزایش فضای فیزیکی سالن‌های مطالعه، برنامه‌ریزی برای اجرای اسکلت فلزی و بتن‌ریزی این بخش از سقف از مدتی قبل آغاز شده است که پس از تثبیت سازه بتنی، عملیات تعمیراتی ادامه خواهد یافت.

وی با تاکید بر زمان‌بر بودن برخی عملیات عمرانی به ویژه اقدامات بهسازی و تغییر در معماری بنا افزود: پیش‌بینی می‌شود برنامه تعمیراتی کتابخانه حافظ شهرکرد تا نیمه آبان امسال به پایان برسد و با افزایش حدود ۴۰ مترمربع به فضای سالن مطالعه این کتابخانه، ارائه خدمات در این فضای فرهنگی به روال عادی بازگردد.

به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری ۵۵ باب‌ کتابخانه عمومی وجود دارد که آمار اعضای این کتابخانه‌ها افزون بر ۲۰۰ هزار نفر است. نبود کتابخانه مرکزی و محدودیت منابع کتابخانه‌ای از جمله مشکلات مهم حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha