ترویج ثبت رسمی معاملات املاک در دستور کار دادگستری کردستان است

سنندج – ایرنا - سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: برنامه ترویج ثبت رسمی معاملات املاک و ساماندهی آن، در سال جاری به این معاونت ابلاغ شده و در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، بهادر اسدی روز شنبه ضمن تاکید بر ترویج ثبت رسمی معاملات املاک، اظهار داشت: علی رغم الزامی بودن ثبت رسمی، بسیاری از معاملات در بنگاه‌های املاک به صورت عادی و قولنامه‌ای انجام می شود.

وی با بیان اینکه درصدد ترویج ثبت رسمی معاملات و ساماندهی مشاورین املاک هستیم، افزود: در همین راستا شیوه نامه‌ای با ۱۸ هدف مشخص شده که باید با همکاری تمام نهادهای ذیربط اجرایی شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: مقرر است در راستای اجرای این برنامه، بازرسی‌های دقیق و زمان بندی شده با حضور نمایندگان این معاونت، دادستانی مرکز استان، پلیس پیشگیری، اداره ثبت اسناد و املاک و اتحادیه مشاورین املاک از بنگاه‌های معاملات ملکی شهرستان سنندج صورت گیرد.

اسدی با بیان اینکه عدم وجود نظم در بخش معاملات سبب افزایش تعداد ورودی پرونده به محاکم می شود، اضافه کرد: بنگاه‌‍‌های معاملات املاک نقش بسزایی در نقل و انتقال اراضی و املاک تجاری و مسکونی دارند و هرگونه ایراد و عدم آگاهی نسبت به قانون و یا سوءاستفاده از این موقعیت می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به اصل اعتماد، صحت و الزام قراردادها وارد کند.

وی با اشاره به اینکه نظام اجتماعی نیازمند نظم است که با حاکمیت قانون و توسط شهروندان قانون مدار ایجاد می شود، ادامه داد: افزایش بی رویه اعطای مجوز بدون ضوابط و صلاحیت سنجی کافی، ضعف قوانین و ناآگاهی های عمومی و گاهی اوقات ساختارهای آسیب‌زای دولتی و عدم مقابله با سودجویان، موجب تضییع حقوق مردم و افزایش اختلافات و ورودی پرونده های دادگستری را بدنبال داشته است.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha