۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84516973
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل کتابخانه‌های همدان: مهلت شرکت در جشنواره رضوی تمدید شد

همدان- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: به دلیل استقبال گسترده مردم و کتابخوانان از یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، شرکت در این جشنواره تا پایان آذرماه تمدید شد.

«عاطفه زارعی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شورای سیاستگذاری جشنواره کتابخوانی رضوی، در پی درخواست مکرر متقاضیان و مجریان استانی، مهلت ثبت نام و شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را تا ۳۰ آذر ماه تمدید کرد اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی در استان همدان از ۲۲ خرداد ماه آغاز شد و تا پایان مهر ماه پیش بینی شده بود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره هر ساله با استقبال کتاب‌خوانان مواجه شده است و در سال گذشته بیش از ۴۲ هزار نفر در استان همدان در این جشنواره که به صورت الکترونیکی برگزار شد، شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: این جشنواره از ششمین دوره خود زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد و در پنج سال اخیر با افزایش چشمگیر آمارهای کمی و کیفی همراه بوده است.

زارعی تصریح کرد: همه رده‌های سنی می‌توانند در بخش‌های مختلف این جشنواره شامل مسابقه چهار گزینه ایی، نقاشی و پویش به صورت فردی و گروهی شرکت کنند و به همین دلیل با استقبال مردم مواجه شده است.

وی با بیان اینکه امسال ششمین سالی است که کتابخانه‌های عمومی این مسابقه را برگزار می‌کنند ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ تعداد چهار هزار و ۹۷۱، در سال ۱۳۹۶ تعداد ۲۰ هزار و ۸۴۵، در سال ۱۳۹۷ تعداد ۴۵ هزار و ۶۹۹، در سال ۱۳۹۸، ۶۱ هزار و ۲۲۵ و در سال ۱۳۹۹ تعداد ۴۲ هزار نفر در این رویداد فرهنگی شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه افراد می‌توانند برای دریافت منابع به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان و برای دریافت فایل الکترونیکی و یا صوتی به https://www.samakpl.ir/  مراجعه کنند، از همه مردم به ویژه خانواده‌ها خواست که در این رویداد فرهنگی شرکت کنند.

جشنواره ملی فرهنگی، هنری رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی همه ساله از دهه کرامت در رشته های مختلف در سطح کشور برگزار می شود، در این جشنواره که مزین به نام امام رضا(ع) است، کتاب‌هایی با محتوای مناسب و مرتبط با موضوع رضوی و مهدویت در سنین مختلف معرفی می شود.

استان همدان دارای ۱۱۶ کتابخانه با یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۵۸ نسخه کتاب و ۸۰ هزار عضو است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha