به گزارش ایرنا عطاء اله اکبری روز سهشنبه در تشریح این خبر اظهارداشت: طول راه ارتباطی زابل - زاهدان حدود ۲۰۰ کیلومتر است که تاکنون در این مسیر ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه احداث و بهرهبرداری شده است.
وی ادامه داد: هماینک ۲۲ کیلومتر باند دوم در محدوده پل شیله(دالان طوفان شن و ماسه) در حال احداث است و تنها ۵۸ کیلومتر از کل محور در قالب قطعه ۲ و سه در مرحله انعقاد قرار داد برای ساخت میماند که در تلاش هستیم تا قبل از پایان سال جاری قطعه سوم این مسیر بطول ۲۷ کیلومتر به پیمان برده شود.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین با برنامهریزی انجام شده در تلاشیم در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز باقیمانده قطعه دوم بزرگراه زابل - زاهدان نیز سال آینده به پیمانکار واگذار شود تا هر چه سریعتر شاهد به اتمام رسیدن احداث بزرگراه در این مسیر مهم استان باشیم.
وی هزینه ساخت هر کیلومتر باند دوم در سیستان و بلوچستان را بطور متوسط بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: هماینک علاوه بر محور زابل- زاهدان، احداث بزرگراه در محورهای زاهدان - بم، زاهدان - خاش و همچنین زاهدان - بیرجند بطول ۱۰۰ کیلومتر با هشت کارگاه فعال راه سازی و بیش از هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی توسط این اداره کل در حال انجام است.
اکبری با بیان اینکه در سند آمایش سیستان و بلوچستان مهمترین مزیت استان ترانزیت و تجارت عنوان شده است، افزود: موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب مرز بینالمللی میلک به چابهار از لحاظ همجواری با کشور افغانستان و پاکستان، قابلیتهای اقتصادی بینظیری را در حوزه بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی برای استان ایجاد کرده است که این امر اهمیت توسعه راهها و بزرگراهها را دو چندان میکند.
وی با بیان اینکه در۲ سال اخیر شاهد افزایش اعتبارات و توسعه قابل توجه احداث بزرگراه در این استان بودیم تاکید کرد: این اداره کل در راستای افزایش ایمنی سفر و همچنین کاهش تصادفات و تلفات انسانی در این استان تمام اهتمام خود را برای بهبود وضعیت راهها از طریق احداث بزرگراه و راه اصلی بکار بسته است.
نظر شما