ضرورت تشکیل کارگروه مقابله با همه‌گیری ها در آینده

تهران- ایرنا - اندونزی و آمریکا خواستار تشکیل کارگروه جدیدی از کشورهای گروه ۲۰ (G۲۰ ) جهت آمادگی به منظور مقابله با همه‌گیری های آینده در جهان شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، «ژانت ییلن» وزیر خزانه داری آمریکا و « سری مولیانی ایندراواتی » وزیر دارایی اندونزی اعلام کردند، اقتصادهای بزرگ دنیا باید کارگروهی جهت تسهیل هماهنگی های جهانی برای مقابله با همه‌گیری های آینده ایجاد کنند و در عین حال تسهیلات مالی برای رویارویی با خطرات همه‌گیری فراهم سازند. 

در نامه ای که دو وزیر دارایی آمریکا و اندونزی برای همتایان خود در گروه ۲۰  ( G۲۰ ) نوشتند، آمده است: این کارگروه به وزرای بهداشت و دارایی اجازه می دهد تا هماهنگی و همکاری بهتری با هم داشته باشند و تبادل اطلاعات بهتری صورت گیرد و هرگونه واکنش مورد نیاز در مقابله با همه‌گیری های آینده به بهترین شکل انجام شود. 

وزرای خزانه داری و دارایی آمریکا و اندونزی خاطرنشان کردند، در جریان  همه گیری ویروس کرونا نزدیک به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را از دست دادند. این آمار نشانگر آن است که آمادگی در سطح کشورها برای مواجهه با این همه گیری وجود نداشت و در میان کشورهای گروه ۲۰ هم فقدان هماهنگی به خوبی دیده شد. 

در ادامه این نامه آمده است: « هنگامی که ما در حال مبارزه با همه گیری ویروس کرونا بودیم، با این واقعیت مواجه شدیم که این همه گیری، آخرین همه گیری در جهان نخواهد بود و نباید این فرصت را برای نمایش هدایت درست این شرایط و تعهدی قاطع برای اقدام در برابر هرگونه همه‌گیری از دست بدهیم.» 

برپایه این گزارش، از چندین سازمان مستقل از جمله «هیئت مستقل عالی» به رهبری « لارنس سامرز » وزیر سابق خزانه داری آمریکا، سازمان تجارت جهانی به رهبری « انگوزی اوکونجو اویلا » دبیرکل و « تهارمان شانموگوراتنام » وزیر ارشد سنگاپوری این سازمان دعوت شده است تا به تشکیل چنین کارگروهی کمک کنند. 

« سری مولیانی ایندراواتی » گفت، این کارگروه سازمان جهانی بهداشت را قدرتمندتر خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha