۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84519575
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۰ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع قروه برداشت می‌شود

سنندج - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی قروه گفت: پیش بینی می شود امسال ۱۴۰ هزار تن سیب‌زمینی از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زیر کشت این محصول در شهرستان برداشت شود.

عبدالله عبدالملکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۲۷ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های آبی شهرستان سه هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت سیب زمینی اختصاص یافته و ۷۰۰ کشاورز در این زمینه فعالیت دارند.

وی متوسط برداشت محصول از هرهکتار زمین زیر کشت سیب زمینی را ۴۰ تن اعلام کرد و افزود: این میزان بسته به نوع بذر استفاده شده، دفعات آبیاری و داشت محصول متغیر است و ممکن است رقمی بالاتر یا پایین تر از این میزان را هم داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی قروه نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی و کمبود سردخانه‌های نگهداری را از جمله مشکلات سیب‌زمینی کاران قروه ای اعلام و اظهار داشت: بیشترین تولید کشاورزان بصورت روزانه روانه بازار می شود و امکان نگهداری آن وجود ندارد و برای همین نرخ محصول در بازار تعیین می شود که در حال حاضر هر کیلوگرم از آن به قیمت چهار هزار تومان به فروش می رسد.

عبدالملکی افزود: ۳۹ واحد انبار فنی مجهز به سردخانه در شهرستان وجد دارد که ظرفیت آن ۳۵ هزار و ۳۰۰ تن در سال است که بخشی از نیاز استان و دیگر ماطق کشور را رد فصول سرد سال تامین می کند.

جمعیت شهرستان قروه بر اساس سر شماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ ، ۱۴۰ هزار و ۱۹۲ نفر است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha