رونمایی از کتاب «سردار عاشورایی»؛ سرگذشت شهید کشتی‌گیر «حسین قُجه‌ای»

تهران- ایرنا- مراسم رونمایی از کتاب «سردار عاشورایی» سرگذشت شهید کشتی‌گیر «حسین قُجه‌ای» با حضور جمعی از مسوولین در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم امروز (چهارشنبه) با حضور سینا کلهر سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزشی وزارت ورزش و جوانان، مهدی میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران، سردار داود آذرنوش، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، سیدابوالفضل کاظمی همرزم شهید، سردار گل‌علی بابایی از ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس و محمد طوقانی گردآورنده کتاب سردار عاشورایی برگزار شد.

رییس فدراسیون کشتی در ابتدای این مراسم گفت: شهدا واقعا مظلومند. هالیوود از چه چیزی فیلم می‌سازد؟ از جنگی که آمریکا خودش راه می‌اندازد و بعد بزرگنمایی و الگوسازی می‌کند، تا از چیزی که ندارند قهرمان درست کنند.

علیرضا دبیر افزود: آیا الگویی بهتر از شهدا داریم که برای آن‌ها کار شود، فیلم یا کتاب نوشته شود و ما این عزیزان و قهرمانان را داریم اما برایشان کاری نمی‌کنیم. از خدا خواستم این توفیق را بدهد تا بتوانم خدمتگزار شهدا باشم. امیدوارم در کشتی این موضوع جا بیافتد تا مظلومیت آنها همیشه مشخص باشد. از آقای طوقانی تشکر می‌کنم که این کتاب را تهیه کردند. همینجا فراخوان می‌دهم در ایران هر نویسنده‌ای می‌تواند در مورد شهدای کشتی‌گیر کتاب بنویسد انجام دهد و فدراسیون هم پشتیبانی خواهد کرد.

ابوالفضل کاظمی همرزم شهید قُجه‌ای هم گفت: از شما تشکر می‌کنم چون کار الهی انجام و به جوانان نشان دادید که اگر این میدان باشد جوانان آماده هر کاری هستند.  شهدا تا زنده بودند نمی‌گذاشتند اسمشان جایی دیده شود چون کار را برای خدا انجام می‌دادند. علی میرکیانی بچه محل حسین قُجه‌ای تعریف می‌کرد «رفتیم شناسایی مسیر را گم کردیم و تشنه بودیم حسین قمقمه‌ها را از ما گرفت و رفت بین عراقی‌ها و قمقمه‌ها را پر کرد و برگشت.  این یکی از مردانگی‌های شهید قُجه‌ای بود.»

کاظمی خاطرنشان کرد: حرکت امیرحسین زارع در اهدای مدال طلای خود به آستان امام رضا (ع) و همچنین قهرمانی کشتی‌گیران در نروژ دل ما و خانواده شهدا و تمامی مردم را شاد کرد.

همچنین سینا کلهر سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: از فدراسیون کشتی و کشتی‌گیران که با قهرمانی‌ها و کارهای فرهنگی باعث ایجاد خوشحالی در فضای عمومی شدند، تشکر می‌کنم. رئیس فدراسیون کشتی با علاقه درونی این کارهای فرهنگی را انجام می‌دهد و امیدوارم که این برنامه‌ها ادامه داشته باشد.

کلهر خاطرنشان کرد: شهید قُجه‌ای یک دفترچه آبی داشت که کارهای روزانه خود را در آن می‌نوشت و واقعا در بعضی از موارد از خود گله‌مند بود که چرا کار مثبتی نکرده و این تذکراتی که هر روز به خود می‌داد باعث رشد می‌شود و به نظر من این کار می‌تواند راهنمای خوبی برای سایرین نیز باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha