۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۵۷
کد خبر: 84520773
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۵۶ درصد نوشهری ها  هردو دُز واکسن کرونا را دریافت کردند

نوشهر - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر گفت که تا کنون حدود ۵۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دکتر سید رحیم سید پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تاکنون ۹۶ هزار و ۶۲۵ دُز به جمعیت گروه هدف شهرستان نوشهر واکسن کرونا تزریق شده است که ۵۹ هزار و ۱۱۷ نفر هر ۲ دُز و ۳۷ هزار و ۵۰۸ نفر هم دُز نخست  این واکسن را دریافت کرده اند.

این مسئول اظهار کرد : دست کم ۱۰ هزار نفر از این گروه جمعیتی که مشخصات هویتی آنان در سامانه الکترونیکی پزشک خانواده شهرستان ثبت شده است تاکنون برای دریافت واکسن به مراکز تزریق مراجعه ای نداشته اند به نظر می رسد این دسته از افراد ساکن غیر دائم هستند و ممکن است عده ای هم در انتظار واکسن مورد دلخواه باشند.  

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر گفت که برای شناسایی واکسن نزده ها علاوه بر آنکه سامانه ای در ستاد ملی کرونا طراحی و هم اکنون در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفته است و  در ماه گذشته هم مکاتبه ای  با مسئولان دستگاه اجرایی دولتی و نیز مجموعه بخش های خصوصی شهرستان  صورت گرفته و از آنان خواسته شده تا کارکنان و کارگران شاغل را الزام به تزریق واکسن کنند و در صورت امتناع از بسیاری از خدمات دولتی  بهره مند نخواهند شد.

سیدپور گفت که هم اکنون به طور میانگین روزانه ۲ هزار نفر واکسن کرونا در این شهرستان دریافت می کنند و کار تزریق واکسن در ۷۷ خانه بهداشت ، ۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت و نیز ۲ مرکز تجمیعی طرح واکسیناسیون با همکاری بیش از ۱۰۰ کادر درمانی انجام می گیرد.  

 روند افزایشی بیماران کرونایی در نوشهر    

سیدپور همچنین از روند افزایشی بیماران کرونایی در این شهرستان خبرداد و گفت که طی یک ماه گذشته آمار مراجعه کنندگان سرپایی به مراکز درمانی دولتی و خصوصی شهرستان روزانه به طور متوسط دستکم ۲۱ نفر ثبت شد در حالی که این آمار در  شش روز آبان ماه روزانه به طور میانگین به ۲۷ نفر  رسید و حتی در  برخی از  این روزها  دستکم ۳۵ نفر هم به این مراکز مراجعه داشته اند .

وی افزود : این افراد مراجعه کننده دارای علائم بالینی مانند کوفتگی ، سردرد ، تب و لرز ، نداشتن حس چشایی ، گلودرد و صرفه شدید مشکوک به کرونا بودند که از نظر تشخیص پزشکان معالج این علائم جزء علائم بیماری کووید - ۱۹ است و باید تحت درمان قرار گیرند که پس از معاینه سرپایی و  تجویز دارو به آنان توصیه شد تا ادامه درمانشان در منزل قرنطینه و پروتکل های بهداشت فردی را نیز رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر آمار فوتی های بیماران کرونایی ماه گذشته شهرستان را نیز ۲ نفر اعلام کرد و گفت که درحالی از ابتدای ماه جاری تاکنون نیز همین تعداد افراد براثر ابتلا به این بیماری در این شهرستان جان باخته اند که بسیار نگران کننده است.

رحیم پور ، آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان این شهرستان را نیز کمتر از ۱۰ نفر ذکر کرد و  افزود : از این تعداد بستری ، سه نفرشان به خاطر بدحالی در بخش مراقبت های  ویژه هستند.

وی تصریح کرد:  درصورت ادامه عادی انگاری ها به این ویروس پرخطر و رعایت نکردن پروتکل های بهداشت فردی مقابله با این ویروس ،احتمال تغییر وضعیت از رنگ زرد به نارنجی در این شهرستان بسیار محتمل است و ناگزیریم برای مهار و پیشگیری از سرعت انتشار آن دوباره اعمال محدودیت های کرونایی از سر گرفته شود.

 طبق ارزیابی رنگ بندی سامانه ماسک ستاد ملی کرونا وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان نوشهر در پیک پنجم  یعنی ماه مرداد تا اواسط ماه شهریور قرمز بود و از نیمه دوم ماه شهریور تا دهم ماه مهر از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر کرد و از دهم مهرماه تاکنون زرد شد.

او  تعطیلات ماه گذشته و نیز حضور چشمگیر مسافران و گرشگران ، شرکت در آئین جشن وعروسی ، مراسم ترحیم ، دورهمی های خانوادگی ، ماسک نزدن و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی را از علت های روند افزایشی ابتلای افراد به بیماری کووید - ۱۹ در این شهرستان معرفی کرد.

شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم ۱۴۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد. 

براساس آمار ، تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران طی شبانه‌روز گذشته به ۴۱۵ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha